در گفت‌وگو با پانا

مهران شاهین طبع: منتقدان خیلی زود تیم ملی بسکتبال را در جام جهانی قضاوت کردند

تهران (پانا) – سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با گلایه از منتقدان عملکرد تیم ملی در جام جهانی، کسب سهمیه المپیک را در فضایی که او آن را ایجاد ناامیدی از سوی منتقدان می‌نامد، کاری بزرگ دانست.

کد مطلب: ۹۵۳۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مهران شاهین طبع: منتقدان خیلی زود تیم ملی بسکتبال را در جام جهانی قضاوت کردند

مهران شاهین‌طبع در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در جام جهانی 2019 و صعود به المپیک 2020 توکیو گفت: «مهم‌ترین اتفاقی که در جام جهانی برای تیم ملی بسکتبال ایران افتاد، صعود به المپیک به عنوان برترین تیم آسیا بود. البته به اعتقاد من در مسابقات جام جهانی، برخی توقعات را از تیم ملی بالا برده بودند و تیم ملی را سرزنش می‌کردند.»

وی ادامه داد: «این انتقادها در حالی صورت می‌گرفت که مسابقات جام جهانی شرایط خاص خودش را دارد و هر تیمی که در این مسابقات به میدان می‌رود بسیار قدرتمند است و نباید آنها را دست کم گرفت. در بازی اول ما که با پورتوریکو بود همه تیم ملی را سرزنش می‌کردند در صورتی که هیچکس به این نکته توجه نکرد که این تیم رنکینگ ۱۶ جهان را دارد و از تیم‌های قدرتمند بسکتبال جهان محسوب می‌شود.»

سرمربی تیم ملی بسکتبال تأکید کرد: «متأسفانه در جریان مسابقات جام جهانی خیلی زود تیم ما را قضاوت کردند و منتقدان هم اجازه ندادند کار تیم در این مسابقات تمام شود و به سرعت انتقادها شروع شد در حالی که رسانه‌ها همواره باید مردم را امیدوار نگه دارند. به نظرم منتقدان باید به این نکته توجه می‌کردند که کار ایران در جام جهانی تمام نشده و پس از کسب امتیازها و صعود تیم‌ها به المپیک شروع به انتقاد می‌کردند. در هر حال خدا را شکر ما توانستیم با بازی خوبی که مقابل تیم فیلیپین انجام دادیم این تیم را شکست دهیم و به المپیک صعود کنیم.»

شاهین‌طبع در مورد شرایط روحی و روانی بازیکنان اظهار کرد: «قطعاً شرایط روحی و روانی بازیکنان در هر بازی و حتی می‌توانم بگوییم در هر رشته کاملاً متفاوت است، اما هدف من و کادر فنی‌ام این بود که همه تلاش خودمان را برای حفظ روحیه بچه‌ها انجام دهیم و اجازه ندهیم شرایط بر آنها غلبه کند. بدون شک کار سختی بود به خصوص اینکه یک موج ناامیدی در مورد بسکتبال به راه افتاده بود اما ما بی‌توجه به همه این مسائل فقط کار خودمان را انجام می‌دادیم.»

وی ادامه داد: «تیم ملی آمریکا در کادر فنی خود از ۳ مربی تراز اول جهان برخوردار بود اما در نهایت از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم ملی ترکیه در ترکیب خود از ۳ بازیکن اروپایی برخوردار است، اما این تیم هم در ۲۰ ثانیه آخر متحمل شکست شد و از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. مباحث روحی و روانی در همه تیم‌ها وجود دارد و این مسئله فقط شامل تیم ملی ما نبود.»

سرمربی تیم ملی بسکتبال در پایان به تمدید قراردادش از سوی رئیس فدراسیون اشاره کرد و گفت: «هدف اصلی مجموعه فدراسیون عملکرد قابل قبول ملی‌پوشان در المپیک است. بسکتبال ایران پس از دو دوره غیبت توانست المپیکی شود و جواز حضور در توکیو را به دست بیاورد. از حالا به بعد باید به حضور قدرتمند در المپیک 2020 توکیو توجه کنیم. طی مذاکراتی هم که با رئیس فدراسیون داشتیم، با توجه به اینکه من دو سال است که در تیم ملی بسکتبال هستم و تقریباً به همه شرایط آگاهی دارم، تصمیم گرفته شد تا المپیک ۲۰۲۰ در کنار ملی‌پوشان بمانم، امیدوارم در این مأموریت سخت بتوانم موفقیت خوبی کسب کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار