کانادا در اقدامی خصمانه اموال دولت ایران را به فروش گذاشت

تهران (پانا) - کانادا در اقدامی غیرمعمول، بخشی از اموال متعلق به ایران را پس از مصادره به فروش گذاشت و پول حاصل از این اقدام را به افرادی تحت عنوان «قربانیان تروریسم» پرداخت کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۴۳۶
لینک کوتاه کپی شد
کانادا در اقدامی خصمانه اموال دولت ایران را به فروش گذاشت

به گزارش مهر از گلوبال نیوز، در اقدامی خصمانه و غیرمعمول، دولت کانادا ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره‌شده ایران را به فروش گذاشت.

گفته شده این اقدام دولت «اُتاوا» به بهانه پرادخت غرامت به آن چه «قربانیان تروریسم»، نامیده شده صورت گرفته است.

در این ارتباط گفته شده براساس سندی مربوط به دیوان عالی «اُنتاریو»، افرادی به بهانه و عنوان «قربانیان تروریسم»، بخشی از مبلغ فروش ساختمان‌های متعلق به ایران در دو شهر اتاوا و تورنتو را دریافت کرده‌اند.

همچنین میزان اموال فروخته شده دولت ایران در کانادا، بیش از ۲۸ میلیون دلار عنوان شده است.

از جمله اموال متعلق به ایران که به بهانه واهی از سوی دولت کانادا فروخته شده است، ساختمان مرکز فرهنگی ایران در نزدیکی دانشگاه اتاوا به ارزش ۲۶.۵ میلیون دلار بوده است که خریدار آن یک شرکت ساختمانی در شهر مونترآل است.

همچنین ساختمان مرکز مطالعات ایران در تورنتو نیز به قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار فروخته شد و مبلغ ۲.۶ میلیون دلار نیز از حساب‌های بانکی ایران در کانادا برداشت شده است.

به نظر می‌رسد این اقدام غیرمعمول دولت کانادا براساس قانونی صورت گرفته که در سال ۲۰۱۲ تصویب شد و براساس آن شهروندان به اصطلاح قربانی تروریسم می‌توانند با طرح دعوا و شکایت از ایران در کانادا، اموال و دارایی‌های متعلق به دولت ایران را توقیف و با فروش آن غرامت دریافت کنند.

کانادا از سال ۲۰۱۲ تا کنون روابط سیاسی خود را با جمهوری اسلامی ایران به بهانه‌های واهی قطع کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار