تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کشوری برای مقابله با تنش آبی استان بوشهر

بوشهر(پانا)_استاندار بوشهر از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کشوری برای مقابله با تنش آبی استان بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۴۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کشوری برای مقابله با تنش آبی استان بوشهر

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، عبدالکریم گراوند در نشست شورای اسلامی استان بوشهر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: باید از مکتب عاشورا درس بگیریم و حسینی‌وار زندگی کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در استان بوشهر افزود: شوراها نخبگان جامعه هستند و در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می‌کنند و مدیریت ارشد استان نیز در حد توان و ظرفیت از شوراها حمایت و پشتیبانی می کند.

استاندار بوشهر خواستار انعکاس مشکلات و دغدغه‌های حقیقی و واقعی مردم مناطق شهری و روستایی توسط شوراها به مدیران شد و خاطرنشان کرد: شوراها در بطن جامعه و در بین مردم زندگی می‌کنند و با مشکلات واقعی مردم بیشتر آشنایی دارند و بدون تردید با انعکاس این مشکلات به مدیران شهرستانی و استانی زمینه کاهش مشکلات مردم فراهم می‌شود.

گراوند با بیان اینکه نگاهم به سمت توسعه عمرانی و اقتصادی است تصریح کرد: به طور مکرر به شهرستان‌ها سرکشی کرده‌ام و با مشکلات و موانع توسعه آشنا هستم و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت در مناطق شهری و روستایی به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی به کار می بندم.

وی به تلاش‌های مدیریت ارشد استان برای رفع مشکل آب در استان اشاره کرد و گفت: در چند سال اخیر به خاطر وضعیت تنش آبی به وجود آمده مدیریت استان برنامه اساسی برای رفع مشکلات مردم در تامین آب شرب تدوین کرد و بحمدالله با تأمین اعتبارات لازم و با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی تا حد زیادی بر مشکلات آب غلبه کرده ایم به گونه ای که تابستان امسال با کمترین مشکل در تأمین آب مواجه بودیم و البته تا رسیدن به رضایت صددرصدی همچنان به تکمیل پروژه‌های تعریف شده ادامه می‌دهیم.

استاندار بوشهر افزود: جلسات شورای حفاظت از منابع آب به طور مکرر برگزار می‌شود و گزارشات لحظه به لحظه در ارتباط با پیشرفت پروژه های این حوزه را دریافت می‌کنیم و سرکشی مرتب و مکرر نیز از پروژه‌ها داریم و تکمیل تمام پروژه ها و طرح ها و تا رفع کامل مشکل از حرکت نمی‌ایستیم.

گراوند ابراز داشت: ایجاد آب‌شیرین‌کن‌های جدید و اصلاح شبکه‌ها و همچنین اصلاح مسیرها از مهمترین اقدامات در حوزه آب بوده که با موفقیت اجرایی و عملیاتی شده است.

وی از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کشوری برای مقابله با تنش آبی استان بوشهر خبر داد و گفت: علاوه بر اعتباراتی که سالانه در حوزه آب هزینه می‌کنیم، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار کشوری نیز تخصیص داده شده که بخش زیادی از نواقصات را مرتفع کرده و کمک بزرگی به استان کرده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: هر کجا منافع مردم به خطر بیفتد محکم می‌ایستیم و مصلحت مردم را بیشتر از هر مسئله‌ای لحاظ می‌کنیم.

گراوند همچنین به فعالیت پروژه های راهسازی در استان اشاره کرد و افزود: اغلب پروژه‌های راهسازی فعال هستند و امیدواریم در موعد مقرر تکمیل شوند تا بخشی از مشکلات مردم مرتفع شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان بوشهر در حوزه میراث فرهنگی نیز اظهار داشت: استفاده از ظرفیت گردشگری سدهای استان و همچنین سواحل استان نیز مورد توجه قرار دارد و همچنین احداث دهکده گردشگری بین دیر به کنگان نیز آغاز شده که تکمیل آن در دستور کار است.

گراوند خواستار تشکیل منظم جلسات کمیته انطباق در شهرستان ها شد و افزود: نباید مصوبات شوراها دچار مرور زمان شوند و تشکیل منظم جلسه کمیته انطباق باید در دستور کار قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار