۲۴ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشتند

تهران (پانا) -  مدیرعامل شرکت شهرک‎های صنعتی لرستان می‌گوید با همکاری بانک‎ها و دستگاه‎های اجرایی سال گذشته ۶۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت که از این تعداد ۲۴ واحد در شهرک های صنعتی مستقر بودند.

کد مطلب: ۹۵۳۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۴ واحد مستقر در شهرک‌های صنعتی لرستان به چرخه تولید بازگشتند

به گزارش ایرنا، بختیار رازانی افزود: برخی از این واحدها مشکلات تامین اجتماعی و مالیات داشته و برخی نیز بدهکار بانکی بودند که با تلاش مسئولان احیا شده اند.

وی با اشاره به گستره بیش از ۱۰ برابری شهرک‌های صنعتی در برخی استانها افزود: بیکاری یک ابرچالش است که می‌توان از طریق واحدهای صنعتی کوچک با آن مقابله کرد چرا که این واحدها سرمایه کمی نیاز داشته و زودبازده هستند.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ برای ایجاد هر شغل چهار تا پنج میلیارد تومان هزینه می‌کنند در حالی که کسب و کارهای خرد با کمتر از ۱۰ نفر اشتغالزایی می‌توانند به ازای هر سه تا پنج میلیون تومان یک فرصت شغلی ایجاد نمایند.

رازانی تنها راه نجات از بحران بیکاری را سرمایه گذاری در صنایع کوچک دانست و تصریح کرد: این حوزه قابلیت های بسیاری دارد اما در عوض قدرت چانه زنی بالایی برای تسهیلات ندارد و به همین منظور دولت سال ۹۵ از حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی؛ ۱۰ درصد معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان را در قالب طرح رونق تولید به صنایع کوچک اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک کمتر از ۵۰ نفر اشتغال در قالب طرح های توسعه ای حمایت می‌شوند اضافه کرد:سال ۹۶ تعداد ۱۲ خوشه در استان شناسایی و تاکنون خوشه های گلیم و فرض برای اجرا آماده شده اند وفرآیند توسعه خوشه‌های عسل و آبزیان نیز امسال انجام می‌شود.

بیش از ۹۶ درصد صنعت استان را صنایع کوچک تشکیل داده که ۳۰ درصد این صنایع در شهرک‌ها و نواحی مستقر هستند.

یکهزار و ۳۲۴ پروانه بهره‌برداری صنعتی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان صادر شده که ۹۶ درصد آن صنایع کوچک هستند و در ۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی دولتی در مساحت یکهزار و ۵۰۰ هکتار مستقر شده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار