مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان :

آموزش و پرورش ناحیه دو از نظر سرانه فضاهای آموزشی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد

کرمان(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان در دیدار با محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت : آموزش و پرورش ناحیه دو از نظر سرانه فضاهای آموزشی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد .

کد مطلب: ۹۵۳۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش ناحیه دو از نظر سرانه فضاهای آموزشی در وضعیت نامطلوبی قرار دارد

به گزارش اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش ناحیه دو کرمان ، در این دیدار محمد کاظمی نژاد با ذکر این مطلب که : بیش از 80 هزار دانش آموز در آموزش وپرورش ناحیه دو کرمان مشغول به تحصیل هستند گفت : ناحیه دو کرمان از نظر فرسودگی مدارس در کل استان بدترین وضعیت را دارد ویکی از کم برخوردارترین نواحی و مناطق استان از نظر فضاهای آموزشی است .

وی اظهار داشت : کمبود فضاهای آموزشی و تخریبی بودن تعداد زیادی از مدارس این ناحیه باعث شده است تا تراکم دانش آموزی درکلاس های درس بسیاری از مدارس ، به بالای 40 نفربرسد.

کاظمی نژاد با بیان این نکته که : خشکسالی ها و مهاجرت به مرکز استان موجب کمبود فضای آموزشی در ناحیه دو شده است افزود: آموزش و پرورش ناحیه دوکرمان ، بزرگ ترین و یکی از متراکم ترین نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان در حوزه دانش آموزی است و نیازمند ورود جدی خیرین مدرسه ساز در امر مدرسه سازی می باشد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو گفت : برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رسیدن به سلامتی و نشاط جامعه باید به مدارس توجه ویژه ای داشت .

سپس محمد رضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که : بهبود فضاهای آموزشی می تواند به یادگیری دانش آموزان کمک زیادی کند و انگیزه های آنان را بالا ببرد اظهار داشت : همفکری و ارائه راهکارهای مختلف و عملیاتی نمودن این راهکارها می تواند بخش بسیار زیادی از مشکلات آموزش و پرورش را در بحث نیروی انسانی و فضای فیزیکی مدارس مرتفع سازد.

در ادامه این جلسه ، حسین سلطانی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش ناحیه دو کرمان در سخنانی اظهار داشت : توسعه فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه دو متناسب با رشد دانش آموزی پیش نرفته است .

وی با ذکر این مطلب که : تعدادی از مدارس ناحیه دو در بافت قدیمی شهر کرمان قرار گرفته اند گفت : اکثر این مدارس به علت قدمت زیاد ، فاقد استانداردهای لازم می باشند و در حال حاضر تخریبی بوده و فاقد دانش آموز می باشند و در صورتی که بازسازی و یا مقاوم سازی شوند بخش بسیار زیادی از مشکلات فضای فیزیکی مدارس این ناحیه مرتفع خواهد شد.

سلطانی با اشاره به اهمیت کمک های مردمی و خیرین مدرسه ساز گفت : ساماندهی منابع جدید مردمی و راه های مختلف جذب مشارکت های مردمی باید در دستور کار تمامی مسئولین قرار گیرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار