اجرای ۸۹۰ طرح اشتغال توسط مددجویان گیلانی

رشت (پانا) - مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: در پنج‌ ماه سال جاری ۸۹۰ طرح اشتغال توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اجرا شده که برای آنها ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت‌ شده است.

کد مطلب: ۹۵۳۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۸۹۰ طرح اشتغال توسط مددجویان گیلانی

مدیر کل کمیته امداد گیلان گفت: توانمندسازی اقتصادی مددجویان از طریق ایجاد شغل با پرداخت تسهیلات ارزان انجام می‌شود.

اهرایی با اشاره به اجرای طرح استعداد سنجی اشتغال در کمیته امداد افزود: طرح استعداد سنجی در میان خانواده‌های تحت حمایت اجرا می‌شود و بر اساس این طرح افرادی همچون زنان سرپرست خانوار،‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و یا افرادی که به نحوی توانایی کار داشته باشند، شناسایی و بعد از ارائه آموزش‌های مهارتی تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

اهرابی ارائه آموزش‌های مهارتی شامل مهارت‌آموزی، پایدارسازی طرح، کارآفرینی، حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی را از دیگر برنامه‌های مهم این نهاد برشمرد و گفت: در پنج‌ماه سال جاری، یک هزار و ۶۸۷ نفر از مددجویان گیلانی از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

اهرابی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی بیشتر در زمینه‌های کشاورزی، شیلات، دام‌پروری، خدمات و صنایع‌دستی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان تصریح کرد: کارفرمایانی که مددجویان را مشغول به کار کنند ، به ازای به‌کارگیری هر مددجو ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی به آن‌ها پرداخت می‌شود که از بسته‌های تشویقی این نهاد برای ترویج امر اشتغال‌زایی محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار