مدیران، مسئول توسعه حرفه‌ای مدارس‌اند

تهران (پانا) - حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه۱۹ در آخرین جلسه ضمن خدمت مدیران مدارس منطقه، مدیران مدارس در نظام آموزشی را مسئول توسعه حرفه ای معلمان مدرسه عنوان کرد.

کد مطلب: ۹۵۳۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیران، مسئول توسعه حرفه‌ای مدارس‌اند

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 19 تهران ، هادی حنیف نیا، با حضور در آخرین جلسه ضمن خدمت مدیران مدارس منطقه 19 از حضور و تجربه گردانی مدیران در مدت دوره های برگزار شده قدردانی نمود.

حنیف نیا، مدیر آموزش و پرورش منطقه 19 تهران گفت: امروزه پرداختن به توسعه ی شایستگی های حرفه ای مدیران و معلمان مقدم بر شایستگی متربیان و یک ضرورت انکار ناپذیر است. لذا طراحی الگویی برای توسعه شایستگی های حرفه ای مدیران و معلمین باید اولویتی مهم برای برنامه ریزان نظام آموزشی باشد.

وی تاکید کرد: امروزه در بحث کیفیت "مفهوم شایستگی" را مجموعه رفتارهای عملکرد فردی قابل مشاهده و اندازه گیری می دانند که هم برای خود فرد و نیز سازمان مربوطه، حیاتی تلقی می شود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدیران شایسته، قطعا برای رسیدن به هدف و موفقیت در انجام امور از سایرین متمایز هستند.

وی در پایان با توضیح ویژگی های مدیران حرفه ای با اشاره به نقش مدیران مدارس در بهبود کیفیت آموزش وپرورش، آنان را مسئول تعیین چشم اندازهای مدرسه و متولی و نگاهبان این چشم اندازها دانست و گفت: علاوه برآنچه به عنوان وظایف مدیران آموزشگاهی مرسوم است، مدیران مدارس در نظام آموزشی، مسوول توسعه حرفه ای معلمان مدرسه خویش نیز هستند به شرط آنکه خود بقدر کفایت در این راستا به توانمندی لازم دست یافته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار