۴۵۰ کیلوگرم ماده مخدر «گُل» در بوکان کشف شد

ارومیه (پانا) - فرمانده انتظامی بوکان گفت: ۴۵۰ کیلوگرم ماده مخدر «گل» در این شهرستان کشف شد که دومین محموله بزرگ ضبط شده طی یک‌هفته گذشته بوده است.

کد مطلب: ۹۵۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
۴۵۰ کیلوگرم ماده مخدر «گُل» در بوکان کشف شد

سرهنگ مجید محبعلی اظهار کرد: این مقدار ماده مخدر گل طی عملیات مشترک تیم‌های عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و ماموران انتظامی شهرستان‌های بوکان و شاهین‌دژ در نقطه تلاقی این ۲ شهر کشف و ضبط شد.

وی افزود: به دنبال اطلاع‌رسانی شهروندان مبنی بر کاشت ماده مخدر گل، پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام هماهنگی‌ با مرجع قضایی در یک عملیات تلفیقی از این محل، ۴۵۰ کیلوگرم ماده مخدر گل کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: در این ارتباط یک نفر که در تهیه و توزیع این مواد فعالیت داشت، دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضایی تحویل داده شد.

هفته گذشته نیز یک مزرعه پرورش ماده مخدر «گل» با همکاری نیروی انتظامی و سپاه در یکی از روستاهای بوکان شناسایی و تخریب شده بود.

از این مزرعه نیز ۶۲۰ کیلوگرم ماده مخدر «گل» که برداشت و انباشت شده بود، کشف و ضبط شد.

گل یک مخدر جدید نیست بلکه در واقع همان «ماری‌جوانا» است که فروشندگان مواد مخدر برای سود بیشتر، برای آن اسم جدید و وسوسه کننده‌ای انتخاب کرده‌اند تا جوان‌ها را به سمت این ماده بکشانند؛ سودجویان فکر می‌کنند اگر به جای «ماری جوانا» از کلماتی مانند «گل» استفاده کنند، تمایل مصرف‌کنندگان برای دنبال کردن این ماده بیشتر می‌شود که متاسفانه در واقعیت هم همین‌طور است.

در واقع «گل» همان ماری‌جوانای تغییر یافته است که از قسمت‌های مختلف گیاه شاهدانه (cannabis) به‌دست آمده و یکی از خطرناک‌ترین نوع مخدرها به حساب می‌آید.

سال گذشته نیز در این شهرستان ۲ مزرعه شاهدانه با همکاری مردم و دهیاران شناسایی و تخریب شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار