فهرست جدید تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل منتشر شد

تهران (پانا) - معاون فنی اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی اعلام کرد که فهرست جدید تجهیزات و ملزومات پزشکی با وضع تولید داخل گروه T1 با افزایش 90 درصدی، منتشر شد.

کد مطلب: ۹۵۳۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
فهرست جدید تجهیزات و ملزومات پزشکی تولید داخل منتشر شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، ساجده رمضانپور گفت: پیرو مصوبات کمیته فنی در 31 تیرماه سال 98، فهرست تجهیزات پزشکی با وضع تولید داخل گروه T1 که از نظر کمی و کیفی پوشش نیاز داخل را می‌دهند، مصوب و بروزرسانی شده و در دسترس عموم قرار دارد.

وی افزود: در فهرست مذکور شاهد افزایش 90 درصدی اقلام نسبت به سال 1397 هستیم و در سال رونق تولید و راستای حمایت از تولید داخل با توجه پروانه‌های جدید صادره تولید، فهرست تولید داخل گروه T1 از 182 قلم به 343 قلم افزایش یافته است.

معاون فنی اداره نظارت بر تولید و کنترل کیفی تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: بروزرسانی فهرست تولید داخل گروه T1 که نیاز مراکز درمانی را پوشش می‌دهد، خود گامی رو به جلو در حمایت از تولید داخل و کاهش واردات اقلام با تولید مشابه داخل است.

طبق اعلام وزارت بهداشت، گروه T1 آندسته از تولیدات داخل است که از نظر کیفی و کمی می‌توانند نیاز مراکز درمانی را با تولید داخل تامین کنند و چون تولید داخل آنها کاملا محقق شده، واردات مشابه آنها ممنوع یا محدود می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار