پیله‌وران پلدشتی بیش از ۲۲.۵ میلیون دلار کالا صادر کردند

ارومیه (پانا) - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدشت گفت: پیله‌وران این شهرستان طی پنج ماه نخست امسال، ۲۲ میلیون و ۵۰۲ هزار دلار کالا به کشورهای همسایه صادر کرده‌اند.

کد مطلب: ۹۵۳۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
پیله‌وران پلدشتی بیش از ۲۲.۵ میلیون دلار کالا صادر کردند

هادی باقرنژاد بیان کرد: انواع لوازم و مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، کالاهای حوزه پتروشیمی و پلاستیک از جمله کالاهای صادر شده توسط پیله‌وران در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ نفر از مردم شهرستان پلدشت در حوزه پیله‌وری فعال هستند، افزود: این تعداد امسال ۴۴۰ فقره صادرات از طریق بازارچه‌های «ساری سو» در ماکو، «صنم بلاغی» پلدشت و «تمرچین» پیرانشهر انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار کالا توسط این پیله‌وران وارد کشور شده، اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ فقره اظهار در این مورد ثبت شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدشت عمده کالاهای وارداتی را قطعات آسانسور، اتصالات و یراق آلات درب و پنجره، انواع نخ، کاغذ و مقوا، میله فولادی، انواع پارچه، چسب، مواد اولیه صنایع نساجی و تولیدی، ورق استیل و الوار عنوان کرد و گفت: بیش از یک‌هزار پیله‌ور در این شهرستان اقدام به واردات کالا می کنند.

پیله وری شامل تجارت مرزی مرزنشینان می‌شود و افراد خاصی کارت پیله‌وری را دارا هستند.

پلدشت در ۴۷ کیلومتری غرب ماکو و شمالی ترین نقطه آذربایجان غربی واقع است.

پایانه و گمرک مرزی پلدشت در این شهرستان و در کنار رود مرزی ارس قرار گرفته و یکی از دروازه های ترانزیت کالا از ایران به اروپاست.

مسیر گمرک و پایانه مرزی پلدشت به مقصد کشورهای ارمنستان، جمهوری آذربایجان و قفقاز بسیار هموار بوده و وجود این مسیر مناسب، رونق مبادلات اقتصادی ایران با شمال آسیا و اروپا را موجب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار