فارس، میزبان بیست‌ویکمین مانور سراسری زلزله در کشور

شیراز (پانا) - مدیر کل ستاد مدیریت بحران استان فارس از میزبانی فارس به عنوان استان پایلوت در برگزاری بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۳۰۴۳
لینک کوتاه کپی شد
فارس، میزبان بیست‌ویکمین مانور سراسری زلزله در کشور

رحیم آزادی در نخستین جلسه برگزاری بیست‌و یکمین مانور سراسری زلزله، در رابطه با آمادگی دانش‌آموزان در یک سال اخیر به دلیل وقوع اتفاقات ناگوار، از جمله سیل فرودین ماه جاری گفت: بحران را باید جدی بگیریم،بحران یعنی اتفاقی که انسان را غافلگیر کند و فرد انتظار وقوع آن را نداشته باشد.
او با اشاره به لزوم آمادگی در برابر بحران گفت: آموزش و پرورش بهترین مکان برای آموزش اقدامات ضروری در مواجه با بحران است و آنها را برای روبرو شدن با موارد بحرانی از جمله زلزله مهیا کنیم.
آزادی، سیل،زلزله و آتش‌سوزی را سه عامل اصلی به وجود آمدن بحران خواند و افزود: در سازمان مدیریت بحران وظایف ادارات و نهادها تعریف شده است و هم اکنون در حال تدوین آیین نامه و دستورالعمل آن هستیم.
او ادامه داد: ما با زحماتی که در چند سال گذشته در برگزاری مانور سراسری زلزله انجام دادیم، موفق به کسب عنوان استان ممتاز در برگزاری این مانور شده‌ایم و در همین راستا ستاد مدیریت بحران کشور، اجرای بیست و یکمین مانور زلزله در سطح ملی را به فارس سپرده است.
او افزود: در برگزاری این مانور ستادها باید با یکدیگر همکاری کنند و ما باید دانش آموزان را آماده و کنیم تا در بحران بتوانند جان خودشان را حفظ کنند .
او آماده‌سازی مدارس را از وظایف این ستاد برشمرد و از آموزش و پرورش خواست تا نسبت به معرفی مدرسه منتخب اقدام کند.
مانور سراسری زلزله هر ساله هشتم آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خبرنگار: احسان کلاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار