تفاهم‌نامه اجرای طرح مداخله دانش‌آموزان دارای اضافه وزن امضا شد

مهرزاد حمیدی: لازم است علاوه بر مدارس، محله‌ها و خانواده‌ها نیز در بهبود شاخص‌های وزنی و سلامت و تندرستی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند

تهران (پانا) - تفاهم‌نامه طرح مداخله دانش‌آموزان دارای اضافه وزن و چاق بین معاونت سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی امضا شد.

کد مطلب: ۹۵۲۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه اجرای طرح مداخله دانش‌آموزان دارای اضافه وزن امضا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، این تفاهم‌نامه همکاری علمی و پژوهشی که از تیر امسال مقدمات آن توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجایی آغاز شده بود، به امضای مهرزاد حمیدی، معاون سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش و حمید رضا عظمتی، رئیس دانشگاه شهید رجایی رسید.

مهرزاد حمیدی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تسلیت ایام شهادت سالار و سرور شهیدان و تشکر از ریاست دانشگاه شهید رجایی برای پیگیری این تفاهم‌نامه، از تداوم پروژه‌ها و طرح‌های بعدی خبر داد و گفت: با هدف‌گذاری 14 میلیونی جمعیت دانش.آموزی خواهان آن هستیم که دانشگاه شهید رجایی به عنوان قطب آموزش تربیت‌بدنی کشور همواره در کنار معاونت باشد و در پیشبرد اهداف آن معاونت بیش از پیش همکاری داشته باشد.

معاون سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش انجام فعالیت‌ها و امور را منطبق بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهم دانست و ادامه داد: همواره تلاش داشته‌ایم در زمینه تسخیر منابع مالی، منابع انسانی، قوانین و مقررات و فضاهای کالبدی اقدام کنیم.

او طرح مداخله را یک طرح مدرسه‌محورانه دانست و گفت: دانش‌آموزان ما در حال چاق شدن هستند و لازم است علاوم بر مدارس، محله‌ها و خانواده‌ها نیز در بهبود شاخص‌های وزنی و سلامت و تندرستی دانش‌آموزان اهتمام داشته باشند.

حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی نیز در این نشست با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از اهتمام ویژه معاونت سلامت و تندرستی برای امور حاکم بر سلامت دانش‌آموزان و آینده‌سازان این مرز و بوم قدردانی و ابراز امیدواری کرد که هرچند شاید دیرهنگام این همکاری آغاز شده است، اما فعالیت‌ها با شتابی فراتر از حد انتظار جلو رود و زنجیره همکاری‌های دانشگاه و معاونت مداوم باشد.

او بر پتانسیل موجود در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه شهید رجایی تاکید کرد و آموزش تربیت‌بدنی را از نوع آموزش‌های مهارتی ارزیابی کرد. عظمتی گفت: دانشگاه شهید رجایی در این زمینه می‌تواند نقشی پررنگ‌تر از پیش ایفا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار