همایش طرح ملی «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» در اردبیل برگزار شد

اردبیل (پانا) - به همت جهاد دانشگاهی اردبیل همایش توجیهی طرح ملی «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۲۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
همایش طرح ملی «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» در اردبیل برگزار شد

به همت جهاد دانشگاهی استان اردبیل همایش توجیهی طرح ملی «توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار» با متقاضیان حمایت از کمیته امداد منطقه یک اردبیل در سالن الغدیر برگزار شد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاددانشگاهی اردبیل در این همایش اظهار داشت: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار می‌تواند علاوه بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فرصت خوبی برای اتصال به بازار و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

مهران محمدی با اشاره به اینکه شناسایی ظرفیت‌ها، یکی از مراحل اصلی الگوی نوین توسعه مشاغل است، تصریح کرد: در این طرح با توجه به ظرفیت‌های استان، توانمندی‌های اشخاص شناسایی و از آن برای ایجاد کسب و کار استفاده می‌شود تا جایگاه مشاغل خانگی در استان ارتقاء یابد.

او خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت، ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ایجاد زمینه اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازار‌های هدف را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان بیان کرد: اجرای این طرح، اشتغال پایدار برای 6 هزار زن سرپرست خانوار در 23 استان را به دنبال دارد که سهمیه استان 102 نفر است که افزایش این تعداد را پیگیری می‌کنیم.

محمدی با بیان اینکه 12 رشته شغلی در حوزه اشتغال زنان با توجه به مزیت‌ و ظرفیت‌های استانی توسط جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون استان شناسایی شده است، افزود: وظایف این نهاد در این طرح به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای، مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، مستند‌سازی، بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تسهیل‌گری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و گروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است.

او گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همکاری خوبی برای شناسایی اشخاص مشمول این طرح با جهاددانشگاهی استان دارد و به افراد واجد شرایط پس از شناسایی، استعدادیابی و اولویت‌بندی مزیت‌ها متناسب با رشته شغلی خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های مهارتی توسط جهاد دانشگاهی اردبیل ارائه و به پشتیبانان فعال، کارآفرینان و واحدهای تولیدی هستند، معرفی خواهند شد.

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با ارائه شکل مناسب، به دنبال حذف تسهیلات بانکی است، اظهار کرد: اجرای این طرح در سال گذشته در 9 استان کشور توسط جهاد دانشگاهی منجر به هدایت شغلی 23 هزار نفر و اتصال یک هزار نفر به بازار و بنگاه‌های بالادستی شده است و امیدواریم از تجربیات همکاران خود به درستی در استان اردبیل نیز بهره‌برداری کنیم.

محمدی افزود: شناسایی مزیت‌های جغرافیایی و زمینه همکاری فعالان بخش خصوصی و غیردولتی، توانمندسازی، استعدادسنجی، مشاوره هدایت و آموزش متقاضیان و نیز جلب مشارکت کارافرینان خیرین و افراد پشتیبان از فرآیند اجرای این طرح است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) منطقه یک اردبیل نیز با قدردانی از همکاری‌های جهاد دانشگاهی استان اظهار کرد: اقداماتی که جهاد دانشگاهی به صورت برنامه‌ریزی شده و با نیازسنجی در راستای استفاده از ظرفیت‌های استان و اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار انجام می‌دهد، می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال داشته باشد.

حمید اکبریان با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان اردبیل با عملکرد مناسب خود، تسهیل‌گر فعالیت‌های کمیته امداد و سایر دستگاه‌های استان است، گفت: کمیته امداد از فعالیت‌های ارزشمند جهاد دانشگاهی در استان حمایت می‌کند تا افراد بیشتری از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

او اشتغال را از دغدغه‌های استانی برشمرد و بیان کرد: جهاددانشگاهی با اجرای موفق این طرح می‌تواند برخی از مشکلات این حوزه را در استان برطرف و روند توسعه اشتغال استان را مدیریت کند.

نماینده دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اجرای طرح مشاغل خانگی را طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار تثبیت می‌شود و در این زمینه اقدامات لازم با هماهنگی‌ دستگاه‌های مربوطه انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار