تجدید بیعت 13 ساله های اردبیلی با شهید نوجوان کربلا

اردبیل (پانا) - همایش «احلی‌من‌العسل» در تجدید بیعت نوجوانان با شهید نوجوان کربلا قاسم بن حسن(ع) در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۲۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
تجدید بیعت 13 ساله های اردبیلی با شهید نوجوان کربلا

در این مراسم که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل و با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان پرشور حسینی برگزار شد، دانش‌آموزان 13 ساله عاشورایی اردبیل با ندای «لبیک یا حسین» با آرمان بلند امام حسین (ع) و یاران باوفایش اعلام وفاداری و بیعت مجدد کردند.

در حاشیه این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل اظهارکرد: تعداد کثیری از دانش‌آموزان پایه هشتم به عنوان نوجوانان 13 ساله در این همایش معنوی حضور پیدا کردند تا جرعه‌ای از مکتب امام حسین (ع) با آرمان بلند این طریق معنوی را بیاموزند.

احمد ناصری افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش انتقال پیام عاشورا و شهدای دشت کربلا به نسل نوجوان جامعه است.

او تصریح کرد: وظیفه همه ما این است تا در سنگر دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن در مسیری حرکت کنیم تا آرمان‌های بلند امام حسین (ع) و یاران باوفایش به عنوان الگوی زندگی نسل نوجوان قرار گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان نیز در این همایش معنوی با عنوان اینکه همه باید کوشش کنیم تا نسل امروز را عاشورایی و با شاخص های انقلابی تربیت کنیم، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در تربیت جوانان به لزوم برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکل، گذشت و ...تاکید کرده است.

سید غلامحسن خلیلی موسوی گفت: در راستای عملیاتی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری، تولی و تبری، امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهدافی است که در برنامه هایی همچون "سوگواره سراسری احلی من العسل" در نظر داریم.

در این همایش که حال و هوای معنوی با قرائت سرودهای حماسی و مداحی همراه بود دانش‌آموزان در حالی که بر سر و سینه می‌زدند به یاد قاسم بن حسن (ع) شهید 13 ساله دشت نینوا عزاداری کرده و با ندای «لبیک یا حسین» با این طریق معنوی اعلام بیعت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار