نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی زنجان در مراسم احلی من العسل :

برای داشتن آینده ای زیبا باید امروز در سنگر دانش، تربیت و خودسازی جدی بود

زنجان (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت، نسل اول و دوم انقلاب هشت سال در مقابل متجاوزان به سرزمین ایران ایستادگی کرده‌اند و امروز ایستادگی در مقابل توطئه‌گران و آنانی که کشورمان را بایکوت سیاسی و محاصره اقتصادی کرده‌اند، از منطق کربلا و عاشورا الگو گرفته شده است.

کد مطلب: ۹۵۲۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
برای داشتن آینده ای زیبا باید امروز در سنگر دانش، تربیت و خودسازی جدی بود

حجت الاسلام علی خاتمی در سوگواره "احلی من‌العسل" با اشاره به اینکه واقعه عاشورا با گذشت سالها فرسوده و کهنه نشده است، افزود: این واقعه در یک محدوده جغرافیایی کوچک و زمان کوتاه به وقوع پیوست که ۷۲ نفر یک طرف و ۳۰۰ هزار نفر در طرف دیگر آن بود و در حالیکه دشمن خود را ۱۰۰ درصد پیروز می دانست، حریت، آزادی و گذشت زمان ثابت کرد که آنچه صلاحیت ماندگاری و الگو شدن را دارد، منطق عاشوراست.

وی اضافه کرد: سیداالشهدا(ع) فرمود من برای شما الگوی حریت و آزادی، الگوی مبارزه با ظلم و ستم، ایمان، ایثار، آزادی و آزادگی هستم و گذشت زمان این حقیقت را روشنتر کرد که بعد از حادثه عاشورا و در گوشه و کنار دنیا برخی از آزادمردان که در مقابل دیکتاتوری ایستادند، امام حسین(ع) را الگوی خود معرفی قرار داده اند.

امام جمعه زنجان ادامه داد: گاندی، رهبر آزاده هند پس از ۱۴ سال آزادی از زندان گفت که کشورم برای رهایی از سلطه استعمار انگلیس یک راه بیشتر ندارد و آن هم راه حسین(ع) مسلمانان جهان است و باید در مقابل ظلم ایستادگی و مقاومت کرد البته ایستادگی و مقاومت هزینه دارد.

وی اظهار داشت: پاداش شیرین مقاومت، عزت، سربلندی و آزادی و عاقبت عقب نشینی و کوتاه آمدن در مقابل دشمن نیز ذلت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: معمار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند انقلاب ما پرتوی از شعاع عاشوراست و امروز هم عاشور اثر گذار و حریت آفرین است و طی ۴۰ سال گذشته ملت ایران در پرتو و نور عاشورا پنجه در پنجه استعمار خون آشام بزرگ قرن ایستادگی کرده است.

وی اضافه کرد:جوانان و نوجوانان به این مهم توجه داشته باشند که امروز شعار مرگ بر آمریکا فقط منحصر به ایران نیست، در گوشه و کنار دنیا حتی در حیاط خلوت آمریکا، آمریکای لاتین چهار کشور با منطق ایستادگی، شعار حریت و آزادی را سر می دهند.

حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: آینده متعلق به نسل جوان و بسیار روشن است و برای داشتن آینده ای زیبا باید امروز در سنگر دانش، تربیت و خودسازی جدی بود.

امام جمعه زنجان ادامه داد: به تعبیر رهبری کشورمان امروز ۴۰ برابر پیروزتر و قوی تر از اول انقلاب شده است و در این میان گام دوم انقلاب نقشه راه برای نسل جوان است که در این مسیر باید محکم تر گام برداشت.

وی یادآوری کرد: در این میان اندیشمندان باید ریل گذاری کنند و نسل جوان برای شکوفایی، عزت ایران و دوام انقلاب اسلامی گام بردارند و در این راه امام حسین(ع) ا الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: قشنگ‌ترین، زیباترین و جاودانه ترین تابلوی ایثار را نوجوان ۱۳ ساله در کربلا ترسیم کرد و این برای نسل جوان نقشه راه است و در عمل نیز حسین فهمیده ها این چنین کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار