توسعه یک کشور بدون توسعه روستا محقق نخواهد شد

ورامین (پانا) - مدیر امور تعاون، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت:همانگونه که تولیدات روستایی پایه و اساس اقتصاد هر کشورمحسوب میشوند،کشورهای توسعه یافته هم توجه ویژه ای به تولیدات روستایی دارند .

کد مطلب: ۹۵۲۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه یک کشور بدون توسعه روستا محقق نخواهد شد

کمال عبادزاده مدیر امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در جلسه نشست تخصصی تحلیل و بررسی نقش و جایگاه تعاونیهای روستایی شهرسان ورامین اظهار داشت: بحث تعاون بحثی اجتماعی میباشد و این همکاری و هم فکری فرهنگی مسئله ای هست که از دیر باز حتی در آیات و روایات مورد توجه قرار گرفته است.

او منفی بودن نرخ رشد جمعیت روستاها را زنگ خطری برای عرصه تولید دانست و گفت : جمعیت روستاها زمانی جمعیت تولیدی به شمار می رفتند و اقصاد ایران بر پایه ی تولیدات آنها استوار بود ولی امروز با رجوع به آمار نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ متوجه آن میشویم که جمعیت روستاها رو به کاهش است که اگر همین روند ادامه پیدا کند شاید در طی چند دهه حتی روستاییان نیز مصرف کننده به شمار آیند و این مسئله نوعی زنگ خطر برای جامعه محسوب میشود .

عباد زاده با بیان اینکه در اصلاح ساختار اجتماعی ،سیاسی و اقتصادی نیز باید به روستا توجه داشته باشیم، اذعان داشت:روستاها و تولیدات روستایی پایه و اساس اقتصاد هر کشورمحسوب میشوند وکشورهای توسعه یافته توجه ویژه ای به تولیدات روستایی دارند زیرا بر این باور میباشند که توسعه ی یک کشور بدون توسعه ی روستا محقق نخواهد شد .

او ادامه داد:در بحث اشتغال اگر بخواهیم اقدام توسعه ای و تیمی داشته باشیم باید ظرفیت نسبی اقتصادی منطقه را شناسایی کنیم زیرا هر روستا ظرفیت نسبی اقتصادی خاص خودش را دارا میباشد و دولت نیز اعتبارات خوبی را برای تحقق این امر اختصاص داده است .

مدیر امور تعاون، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با اشاره بر ظرفیت اقتصادی ورامین تصریح کرد:ورامین بر پایه قطب کشاورزی استوار است واز این ظرفیت باید بدرستی استفاده نماییم وعلاوه بر کشاورزی ظرفیت دامداری خوبی در این منطقه وجود دارد که با تقویت مدیریت میتوانیم شرایط را احیا کرده و در بحث صنعت، گردشگری ،بوم گردی و... طرح های ویژه ای وجود دارد که نیازمند پیگیری هستند .

او گفت:باید توجه داشت ظرفیت نسبی اقتصادی روستاها برای بخش تعاون اولویت اول میباشد تا با تعامل و همفزایی در جهت خدمت رسانی شایسته به مردم گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار