برگزاری سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تاریخ ۲۳ شهریور

تهران (پانا) - حسین تاریخی، دبیرک ا اتحادیه انجمن های اسلامی از برگزاری سیزدهمین کنگره انجمن اسلامی در ۲۳ شهریور به مدت چهار روز خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۵۸۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در تاریخ ۲۳ شهریور

تهران (پانا) - دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی از ۲۳ شهریور به مدت چهار روز با حضور ۶۰۰ تن از اعضای انجمن در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حسین تاریخی در نشست خبری که در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برگزار شد، با تبریک انتصاب محسن حاجی‌میرزایی به‌ عنوان وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: با توجه به سابقه خوبی که حاجی میرزایی در آموزش و پرورش در خصوص برنامه‌ریزی های بلند مدت از خود نشان داده و ارتباط خوبی که با بدنه دولت دارد، امیدواریم بتواند منشا خیرات و برکات زیادی برای تعلیم و تربیت باشد.

وی افزود: بی ثباتی در مدیریت جدای از بدهی و مسائل مالی از مواردی است که وزارت آموزش و پرورش با آن درگیر است. تغییر بیش از پنج مدیر در مدت ۶ سال در حوزه مسئولیت در این وزارت‌خانه نشانگر آسیب در این حوزه است که امیدواریم با حضور وزیر جدید و همکاری دستگاه‌های مرتبط ثبات به این سازمان بازگردد.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با درخواست از مسئولان در حوزه پرورشی و امور تربیتی در خصوص تصدیگری در آموزش و پرورش گفت: در این حوزه از مسئولان درخواست می‌کنم تصدیگری در آموزش و پرورش را کاهش داده و با اعتماد به مجموعه‌های باسابقه امور مربوط به حوزه تربیتی و پرورشی را تقویت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به چالاک و امین بودن تشکل‌ها، آموزش و پرورش می تواند در ماموریت‌ها به آنها اتکا کند.

تاریخی افزود: آموزش و پرورش باید نقش پدری در سیاست‌گذاری و راهبری برنامه‌ها داشته باشد. هرچه این‌ نقش پررنگ‌تر باشد سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی بیشتر تقویت خواهد شد. همچنین اسناد مرتبط با سند ۲۰۳۰، موضوع حجاب و عفاف همگی مستلزم سیاست گذاری صحیح در این سازمان است.

وی در باره عدالت آموزشی نیز گفت: عدالت آموزشی دغدغه جدی در سطح کشور است و نتایج و دستاوردهای آزمون‌های درسی و فرهنگی نشانگر تحقق نیافتن عدالت با محوریت آموزش و پرورش است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: نتایج رتبه‌های برتر کنکور نمایانگر نبود پوشش آموزش و پرورش برای مدارس دولتی و دانش‌آموزانی است که از امکانات کمتری بهره برده‌اند.

تاریخی همچنین افزود: موسسه‌های کنکور آسیب جدی به آموزش و پرورش می‌زنند و این موضوع نیز نیازمند تجدید نظر در عدالت آموزشی است و امیدوارم با حضور وزیر جدید اتفاقات جدی را شاهد باشیم.

آشنایی دانش آموزان با فضای مجازی در جشنواره رسانش

وی تصریح کرد: در تابستان با همراهی استان‌ها برگزاری جشنواره ملی رسانش را برگزار کردیم که با ورود اتحادیه به حوزه و فعالیت‌های کار رسانه‌ای همراه بود. در حوزه نوجوانان یکی از اختلالات جدی درگیر بودن آنها با فضای‌مجازی است. آشنایی و توانمند کردن این افراد با این حوزه از اولویت‌های جدی و ویژه در این خصوص است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: این موضوع تجربه خوب و ویژه‌ای بود که با حضور بیش از سه هزار دانش‌آموز و تولیدات آنها برگزار شد.

تاریخی ادامه داد: بیش از ۵ هزار نفر در تابستان در اردوهای آموزشی در حوزه مهارتی، تشکیلاتی، کارآفرینی و بصیرت افزایی با عنوان طلایه‌داران شرکت کردند.

وی افزود: اردوی جهادی در تابستان با شعار (می‌سازیم تا ساخته شویم) در شهرهای آق‌قلا و پل‌دختر با مشارکت ۱۴ استان و ۷۰۰ دانش‌آموز نخبه کشور برگزار شد که با دانش‌آموزان آسیب دیده همدردی کردند و در مرحله بعد در کارهای عمرانی در منازل و ساخت مدارس آسیب‌دیده مشارکت داشتند.

به گزارش ایرنا، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: صعود سراسری منتخبان دانش‌آموزی به قله سبلان با عنوان (چند قدم تا آسمان) که در اردبیل برگزار شد، از اتفاق ورزشی این انجمن بود.

حسین تاریخی برگزاری هیات‌های انصارالمهدی در ماه محرم را از برنامه های پیش روی انجمن عنوان کرد و افزود: این هیات‌ در این ماه فعال شده و در برنامه‌های شهری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از برنامه‌های اصلی این اتحادیه برگزاری سیزدهمین کنگره انجمن از ۲۳ شهریور به مدت چهار روز است. این کنگره محل تجمع مسئولان انجمن سراسر کشور است که برگزاری انتخابات را به‌همراه دارد. دانش‌آموزان شرکت‌کننده نماینده ۱۴ میلیون دانش‌آموز هستند که برگزیده شده و در این مراسم از بین خود دو نفر را به شورای مرکزی معرفی می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: در این کنگره مسئولان کشوری و لشکری حضور می یابند و از برگزیدگان سطح ملی و برترین‌های کنکور نیز قدردانی می‌شود.

تاریخی همچنین از حضور ۲۵ نفر از اعضای اصلی اتحادیه انجمن اسلامی که رتبه ۲ رقمی را در کنکور امسال کسب کرده‌اند، خبر داد.

وی ادامه داد: در این کنگره میزبان ۶۰۰ نفر از افراد انجمن هستیم که برگزاری کارگروه‌های مختلف از جمله بازی‌های گروهی از برنامه‌های جانبی در این کنگره است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برنامه‌های اربعین گفت: سال گذشته تجربه موفقی در برگزاری برنامه اربعین داشتیم و امسال نیز در تلاش هستیم برای دانش‌آموزانی که به عتبات مشرف می‌شوند خدماتی را ارائه کنیم. همچنین با استقرار موکب‌های سیار دانش‌آموزان در گروه‌های ۲۰ تا ۳۰ نفره در طول مسیر به زائران خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

تاریخی ادامه داد: نذر قدم‌های زینب برنامه دیگری است که با توزیع بسته‌های جمع‌آوری شده به دختران زائر عراقی صورت می‌گیرد. همچنین طرح "زیارت نیابت" از دیگر برنامه‌های این اتحادیه در اربعین است که با اعزام بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر به نیابت از شهدای دانش‌آموز انجام می شود و هر نوجوان به نیابت از یک شهید به عتبات برای زیارت مشرف خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر سیزدهمین کنگره اتحادیه با شعار "تا اوج افتخار" رونمایی شد. این کنگره هر سه سال یک بار برگزار می‌شود که امسال با چهل سالگی اتحادیه هم‌زمان شده است.

سیزدهمین کنگره اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ۲۳ تا ۲۶ شهریور در اردوگاه شهید باهنر برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار