معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش:

۱۸ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در آموزش‌وپرورش استخدام می‌شوند

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد ۱۸ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در آموزش‌وپرورش استخدام می‌شوند.

کد مطلب: ۹۵۲۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۸ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور در آموزش‌وپرورش استخدام می‌شوند

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن درباره سهمیه استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: در آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی کشور که قرار است طبق اعلام سازمان امور اداری و استخدامی در نیمه دوم آبان ماه ۱۳۹۸به‌طور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شود و در این آزمون ۱۸هزار و ۳۹نفر سهمیه داریم.

او افزود: از این تعداد ۱۲هزار نفر طبق اساسنامه ماده ۲۸دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های دیگر هستند و پس از پذیرفته شدن در آزمون، در دوره‌های یک‌ساله صلاحیت حرفه‌ای معلمی شرکت می‌کنند سپس وارد نظام آموزشی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ۲۰۰۰سهمیه خاص سیستان و بلوچستان داریم که در جهت ارتقای عدالت آموزشی و تأمین نیروی موردنیاز این استان اخذشده است، گفت: ۴۰۳۹مجوز استفاده‌نشده سال‌های قبل نیز باقی‌مانده است که به سرجمع سهمیه‌های ما افزوده می‌شود. دفترچه آزمون در اواخر شهریورماه منتشر می‌شود و تمام کسانی که به حرفه معلمی علاقه‌مند و حائز شرایط هستند می‌توانند ثبت‌نام و در آزمون شرکت کنند.

الهیار درباره علت اعمال نشدن افزایش حقوق برای دانشجو معلمان افزود: طبق برنامه، نگارش حقوق ارسال و فرایند صدور احکام انجام شد؛ قرار بود این افزایش با حقوق مردادماه اعمال شود اما ازآنجاکه ماهانه ۲۰میلیارد تومان بار مالی دارد به دلیل کمبود نقدینگی در خزانه موفق نشدیم این کار را انجام دهیم ولی این مبالغ با حقوق شهریورماه حتماً واریز می‌شود و ظرف دو سه ماه معوقات را تسویه می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار