معاون حقوقی وزارت آموزش‌ و پرورش خبر داد

ارجاع موضوع شهریه‌های نجومی به شورای نظارت استان‌ها و مرکز مدارس غیردولتی

تهران (پانا) - معاون حقوقی آموزش‌ و پرورش از پیگیری موضوع مدارس غیردولتی متخلف که شهریه‌های خارج از دستورالعمل می‌گیرند، خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
ارجاع موضوع شهریه‌های نجومی به شورای نظارت استان‌ها و مرکز مدارس غیردولتی

علی عسکری به دنبال مصاحبه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره دریافت شهریه‌های نجومی در برخی از مدارس غیردولتی به خبرنگار پانا گفت: «این مطلب را به دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و همچنین شورای نظارت استان‌ها و مرکز مدارس غیردولتی منعکس کرده‌ایم و پیگیر موضوع هستیم.»

او ادامه داد: «متأسفانه برخی از خانواده‌ها به سبب مباحث مربوط به کنکور با سرمایه‌گذاری مادی برای فرزندانشان سعی می‌کنند آن‌ها را حتی با شهریه‌های گزاف ثبت‌نام کنند و بعضا صرفا به مباحث آموزشی توجه دارند و از مسائل پرورشی غفلت می‌کنند.»

عسکری افزود: «بعضی از این مدارس از دو جنبه کارشان با رعایت عدالت سازگار نیست. اول اینکه شهریه‌های بالایی که دریافت می‌کنند و به جهت غیردولتی بودن این مدارس، نهادهای نظارتی وزارت امکان نظارت و سرعت عمل بالا ندارند و دیگر اینکه در این مدارس غیردولتی نیروهای آزاد و معلمان غیردولتی با حداقل حقوق، در مواردی زیر یک میلیون در ماه به فعالیت مشغول‌اند و متأسفانه دیده شده است حتی حق بیمه آنان نیز پرداخت نمی‌شود و در حد قانون کار هم با آنان رفتار نمی‌شود.»

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: «همین امروز که با وزیر محترم جدید جناب آقای حاجی‌میرزایی جلسه داشتم این موضوع را با ایشان مطرح کردم. پیگیر سازوکار نظارتی و قانونی در مورد این مدارس هستیم. از نظر من شورای عالی نظارت بر مدارس غیردولتی در استان‌ها در این ارتباط مسئولیت دارند و باید پاسخگوی مجلس و نمایندگان محترم نیز باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار