نحوه استقرار میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین در مناطق و مدارس اعلام شد

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش با صدور بخشنامه‌ای و در راستای اجرای سند تحول بنیادین نحوه استقرار میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین در مناطق و مدارس سراسر کشور را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۵۲۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
نحوه استقرار میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین در مناطق و مدارس اعلام شد

به گزارش روابط عمومی آموزش‌ و پرورش، در راستای تحقق عملی سند تحول، میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین در سطح مناطق و تمامی مدارس کشور فعالیت خواهند کرد.

جمعی از صاحب‌نظران آموزش‌وپرورش شامل مسئولان و کارشناسان اداری، نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیا و مرییان، دانشآموزان و... ترکیب این کارگروه را تشکیل می‌دهند و مواردی مانند همگرایی و مشارکت همه‌جانبه برنامه‌ها و فعالیت‌های واحدهای مختلف، بررسی برنامه منطقه و مشارکت و همکاری لازم در اجرای آن، بررسی مستمر بسته‌های انتظارات از مدارس و پیگیری روند اجرای آن و رفع موانع احتمالی، پیگیری دریافت برنامه سالانه مدارس توسط دبیرخانه سند تحول در شهرستان و کنترل محتوایی آن بر اساس بسته ابلاغی انتظارات از مدارس، ارائه پیشنهادهای مستمر و سازنده به شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول شهرستان، بررسی و احصای مشکلات و تلاش برای رفع موانع با کمک شورای هماهنگی و اجرایی سند و تدوین برنامه‌های آموزشی و گفتمان سازی در سطح منطقه ازجمله وظایف میز تحقق‌پذیری سند در سطح مناطق و مدارس است.

کارگروه (میز) گفتمان‌سازی و هماهنگی برنامه سند تحول در همه مدارس زیر نظر شورای مدرسه و با مشارکت نمایندگان ارکان مدرسه و صاحب‌نظران عرصه تعلیم‌ و تربیت تشکیل و بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی منطقه نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌های سالانه متناسب با مقتضیات مدرسه و بسته‌های انتظارات ابلاغی از مناطق اقدام می‌کنند.

این دستورالعمل به استان‌ها ابلاغ‌شده است و از آن جایی که در سال تحصیلی 99-98 اجرای همه‌جانبه و متوازن سند تحول بنیادین راهبرد اصلی نظام تعلیم و تربیت رسمی است، برنامه‌های مربوط و نحوه تدوین آن بر اساس بخشنامه‌های پیشین ابلاغ و شده است و در همین راستا با توجه به تفاوت شرایط هر منطقه و مدرسه، مناطق و شهرستان‌ها باید در چارچوب برنامه‌های ابلاغی ستاد در سطوح استان و منطقه برنامه را تدوین کنند.

متن این بخشنامه به شرح زیر است:

«در راستای اجرای بخشنامه شماره 9373 مورخ 27/01/98 و همچنین بخشنامه شماره 97089 مورخ 04/06/98 دستور فرمایید جلسات شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول در سطح استان و مناطق باهدف پیگیری روند اجرای برنامه ابلاغی سال 98 تشکیل و کارگروه‌های هماهنگی برنامه‌ها (میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین) نیز در سطح مناطق و تمامی مدارس کشور با رعایت موارد ذیل ادامه فعالیت دهند:

ترکیب: جمعی از صاحب‌نظران آموزش‌وپرورش؛ شامل مسئولین و کارشناسان اداری، همچنین نمایندگان مدیران، معلمان، انجمن اولیاء و مرییان، دانش آموزان و... با تشکیل منظم جلسات حداقل ماهی یک‌بار

اهم وظایف میز تحقق‌پذیری سند تحول بنیادین:

ایجاد همگرایی و مشارکت همه‌جانبه برنامه‌ها و فعالیت‌های واحدهای مختلف منطقه

بررسی برنامه منطقه و مشارکت و همکاری لازم در اجرای آن

بررسی مستمر بسته‌های انتظارات از مدارس و پیگیری روند اجرای آن و برطرف نمودن موانع احتمالی

پیگیری دریافت برنامه سالانه مدارس توسط دبیرخانه سند تحول در شهرستان و کنترل محتوایی آن بر اساس بسته ابلاغی انتظارات از مدارس

ارائه پیشنهادات مستمر و سازنده به شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول شهرستان

بررسی و احصاء مشکلات پیش روی و کمک در برطرف شدن موانع احتمالی به کمک شورای هماهنگی و اجرایی سند تحول شهرستان

تدوین برنامه‌های آموزشی و گفتمان سازی در سطح منطقه

کارگروه (میز) گفتمان سازی و هماهنگی برنامه سند تحول در کلیه مدارس زیر نظر شورای مدرسه و با مشارکت نمایندگان ارکان مدرسه و صاحب‌نظران عرصه تعلیم‌یاب تشکیل گردد و بر اساس سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی منطقه نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌های سالانه متناسب با مقتضیات مدرسه و بسته‌های انتظارات ابلاغی از مناطق اقدام نمایند.

در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های همه همکاران در تدوین برنامه مناطق و بسته فعالیت‌های مورد انتظار از مدارس به پیوست مجموعه آموزشی برای کارگروه‌های منطقه جهت بهره‌مندی مدیران و همکاران محترم مدارس در تدوین و اجرای برنامه سالانه مدارس ارسال می‌گردد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار