هفتمین سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" در آستان مقدس سید حمزه تبریز برگزار شد

تبریز (پانا) - همزمان با هفتمین روز از ماه محرم نوجوانان حسینی تبریز در همایش "احلی من العسل" به یاد حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) نوجوان شهید دشت کربلا بر سر و سینه زده و سوگواری کردند.

کد مطلب: ۹۵۲۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هفتمین سوگواره دانش آموزی "احلی من العسل" در آستان مقدس سید حمزه تبریز برگزار شد

هفتمین سوگواره دانش آموزی احلی من العسل همزمان با سراسر کشور با حضور بیش از 1000 نفر از دانش آموزان هیات های مذهبی دانش آموزی نواحی پنج گانه تبریز و مناطق تابعه از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا 11 و 30 دقیقه قبل از ظهر با پخش زنده از شبکه استانی برگزار شد.

جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم شناخت و معرفت نهضت عاشورا و قیام کربلا را برای آحاد جامعه به ویژه حوزه تعلیم و تربیت بسیار با اهمیت دانست.

حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هم با بیان اینکه امام حسین (ع) در واقعه کربلا به جهان درس انسانیت و آزادگی دادند، خاطرنشان کرد: زندگی بدون امام حسین (ع) زندگی گمراهی و سرگردانی است.

این مراسم مصادف با هفتم ماه محرم به همت معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان و با همکاری سازمان دانش آموزی استان، بسیج دانش آموزی استان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان، سازمان بسیج مداحان استان، صدا و سیمای استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در آستان مقدس سید حمزه برگزار شد.

عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن (ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت که "مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار