همزمان با سراسر کشور:

تجمع بزرگ سوگواری نوجوانان عاشورایی با عنوان احلی من العسل درگلستان

گرگان (پانا) - تجمع بزرگ سوگواری نوجوانان عاشورایی با عنوان احلی من العسل درگلستان با نوای لبیک یا حسین (ع) و هیهات من الذله دانش‌آموزان گلستانی برگزار گردید.

کد مطلب: ۹۵۲۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد
تجمع بزرگ سوگواری نوجوانان عاشورایی با عنوان احلی من العسل درگلستان

به گزارش خبرگزاری پانا در هفتمین روز محرم‌الحرام منتسب به حضرت قاسم بن الحسن (ع)، نوجوانان عزادار با شرکت در این سوگواره عظیم و معنوی و تاسی از نوجوان دشت کربلا ایشان را در مسیر مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از حق، تا برقراری حکومت جهانی امام زمان (عج) سرمشق زندگی خویش سازند.

دانش آموزان گلستانی در این مراسم با نوحه سرایی و عزاداری به مقام حضرت قاسم (ع) ادای احترام کردند و با شهیدان خونین بال دشت کربلا و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم میثاقی دوباره بستند تا از ارزش‌های اسلام پاسداری کنند و در راه مبارزه با ظلم و ستم از پای ننشینند.

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان درتجمع دانش آموزان عاشورایی گفت:با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به جوانان و نوجوانان بر لزوم تاسی گرفتن از ارزش‌های معنوی عاشورا از قبیل، ایثار و تواضع و همچنین شناخت امام زمان خویش ودرس گرفتن از سیره ی شهدای کربلای حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش بویژه حضرت قاسم بن الحسن(ع) در یک تجمع گروهی و در واقع مشارکت جمعی که با حضور صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، وتشکل های دانش آموزی ،سازمان دانش آموزی اتحادیه انجمن های اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی وتجمع هیئت‌های مذهبی مدارس سراسر کشور را تحت عنوان سوگواره سراسری احلی من العسل همزمان با هفتم محرم یعنی شنبه شانزدهم شهریور ماه در میعادگاه های سراسر استان در14شهرستان برگزار گردید.

در ادامه سیدرضا حسینی مسئول قرآن وعترت اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان افزود :فرهنگ عاشورایی و مبارزه با ظلم یکی از اهداف قیام عاشورا بوده است مراسم احلی من العسل در واقع در جهت ترویج فرهنگ مبارزه با ظلم و روحیه شهادت طلبی برای نوجوانان است چرا که دفاع از ولایت سن و سال نمی شناسد.

وی در پایان گفت: نوجوانان باالگو قرار دادن حضرت قاسم می تواننداسلام را از هر گزندی به دور نگهدارند.

لازم به ذکر است ، مداحی و سخنرانی از دیگر برنامه‌های همایش نوجوانان عاشورایی احلی من العسل درمیعادگاههای استان گلستان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار