قریب 97 درصد مردم استان یزد باسواد هستند

یزد (پانا) –- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: 96 و 6 دهم درصد مردم استان یزد در گروه سنی 10 تا 49 سال که جامعه هدف کشور را تشکیل می دهند باسواد هستند.

کد مطلب: ۹۵۲۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
قریب 97 درصد مردم استان یزد باسواد هستند

"مرآت امین الرعایا" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا به مناسبت 8 سپتامبر، روز سواد گفت: نقش سواد در زندگی امروزه نقش حیات را دارد و فرد باسواد در بین افراد بی سواد هم چون کوری است که بینایی ظاهری را دارد و از بینایی واقعی محروم است.

وی در ادامه اظهار داشت: فرد بی سواد ضمن آسیب به خود، هم آسیب دهنده و آسیب زننده است و فرد بی سواد در جامعه شکست هایی را که متحمل می شود ناشی از بی سوادی است.

"امین الرعایا" با توجه به آخرین سرشماری سطح سواد در جامعه که در سال 95 انجام شد گفت: استان یزد در گروه سنی 10 تا 49 سال، با 96 و 6 دهم درصد رتبه اول سواد را کشور دارد و در گروه سنی 6 سال به بالا با 90 و 9 دهم درصد، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول شعار امسال را که توسط یونسکو «سواد آموزی و چندزبانی» اعلام شد عنوان کرد و گفت: سواد آموزی از سه فرآیند شناسایی، جذب و آموزش تشکیل شده است که برای شناسایی و جذب سوادآموزی نیاز به همکاری و همیاری سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی است.

وی در ادامه اظهار داشت: سوادآموزی باید توانایی‌ها و مهارت‌هایی را در افراد ایجاد کند که آن‌ها را قادر سازد در برخورد با پدیده‌های اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی، پیچیدگی‌های دنیای فن‌آوری، روش‌های نوین کسب‌وکار و شیوه‌ها و ابزارهای جدید ارتباط جوامع با یکدیگر بتوانند مشکلات فردی، خانوادگی و شغلی خود را به روش صحیح حل کنند، با محیط پیرامون خود رابطه‌ای اثربخش برقرار کنند و دانش و مهارت خود را مستمراً توسعه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار