زمستان بیدار در سطح جهانی برگزار شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل نگاه متفاوت و جدید به جشنواره زمستان بیدار، در سطح جهانی را خواستار شد و گفت: جشنواره زمستانی ما باید محتوایی چند بُعدی برای سلایق و دیدگاه‌های مختلف گردشگران داشته باشد.

کد مطلب: ۹۵۲۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
زمستان بیدار در سطح جهانی برگزار شود

اکبر بهنام جو در جلسه بررسی برنامه‌های گردشگری با جامعه هتلداران استان اردبیل اظهار داشت:حجم ورود گردشگر و افزایش ماندگاری مسافران چشمگیر بوده و باید بگونه‌ای عمل شود که احاد مردم از مزیت‌های این اتفاق خوب منتفع شوند.

او افزود:اکبر بهنام‌جو درخصوص مطلب رییس جامعه اقامتی استان مبنی بر توقف ایجاد مراکز اقامتی توسط دستگاه‌های دولتی گفت: استفاده از چنین مراکزی در شرایط پیک و در صورت اشغال۱۰۰درصدی هتل‌ها و مراکز گردشگری باید انجام شود‌.

رئیس شورای اداری استان تعریف محور گردشگری شمال_جنوب در اردبیل برای ایجاد مزیت‌های خاص گردشگری به نسبت پتانسیل‌های هر منطقه بیان کرد و افزود:پراکنش قابلیت‌های خاص گردشگری در استان باید بگونه‌ای باشد تا گردشگری که از هر سمت به اردبیل وارد می شود؛ خواهان بازدید از کل استان باشد.

استاندار اردبیل اذعان کرد: هتل‌اسکول سرعین که با همت اداره کل میراث فرهنگی استان و دانشگاه ازاد اسلامی در حال اتمام مراحل نهایی خود است تا مهرماه و بعد از سفر رئیس جمهور آعاز بکار می کند.

بهنام‌جو تصریح کرد: تمام افراد و تشکل‌های مرتبط با گردشگری، حتی مغازه‌داران باید دوره‌‌های تشریفات گردشگری را سپری کنند.

او با بیان اینکه آب و هوای خاص استان به گونه‌ای است که در زمستان میتواند جاذب گردشگران از سراسر دنیا باشد؛ تاکید کرد: وجود اب‌های گرم زیرزمینی و بارش برف به حد کافی، اردبیل را خواستگاه زمستان بیدار در سطح کشور کرده است.

رئیس شورای اداری استان نگاه متفاوت و جدیده به جشنواره زمستان بیدار، در سطح جهانی را خواستار شد و گفت: جشنواره زمستانی ما باید محتوایی چند بُعدی برای سلایق و دیدگاه‌های مختلف گردشگران داشته باشد.

بهنام‌جو تصریح کرد: با توحه به تحقیقات انجام شده، در سطح دنیا، ابگرم معدنی، مکمل و تمام کننده رویدادهای زمستانی برای گردشگران است که سرعین و مشگین‌شهر با وجود پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل باید بهترین بهره را در این زمینه داشته باشد.

او افزایش ماندگاری گردشگران بطور میانگین به ۳ روز را اتفاقی بسیار مهم خواند و گفت: تعدد تورهای ورودی و تمرکز تمام افراد، تشکل‌ها و دستگاه‌های دولتی بر این موضوع باعث پایداری وافزایش این امار را درپی خواهد داشت.

استاندار اردبیل ایحاد موزه آب در گاومیش گلی ،پهن لو و ژنرال موزه شهر سرعین را اولویت برنامه‌ها برای این شهرستان قلمداد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار