دانش آموزان کارآفرین کاشان ، علم و عمل را تجربه می کنند

کاشان ( پانا) - سید رضا ناصری نژاد قمصری دانش آموخته رشته امور دام از هنرستان کشاورزی است که در دوران تحصیل به همراه همکلاس خود، علی اصغر شاه فضل قمصری، اقدام به پرورش زنبور عسل کرده اند تا علم و عمل را با هم تجربه کنند.

کد مطلب: ۹۵۲۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان کارآفرین کاشان ، علم و عمل را تجربه می کنند

این دانش آموز کاشانی گفت: در سال دوم تحصیل در رشته دام و آشنایی با اصول پرروش زنبور عسل به این کار علاقه مند شدم و در بهار سال 96 با سرمایه 18 میلیون ریال شش کندو خریده و با استقرار آنها در باغهای حاشیه قمصر و قهرود فعالیت خود را همراه با دوستم آغاز کردیم.

سید رضا ناصری نژاد قمصری در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: سال دوم فعالیت، کندو ها را تکثیر کردیم که تعداد آنها به 30 کندو افزایش یافت و از این تعداد کندو 250 کیلو گرم عسل برداشت کردیم.

وی افزود: تکثیر کندوها در سال جاری نیز تعداد کندو هایمان به 70 کندو رسید ولی به علت هجوم پروانه ها برداشت عسل تقریبا در سراسر کشور با محدودیت روبرو شد و برداشت نیز متاثر از همین مسئله به رقم 340 کیلوگرم عسل رسید.

وی تصریح کرد: تکثیر و فروش کلونی زنبور عسل از جمله فعالیت های اقتصادی جانبی زنبورداری است که ارزش هر کندو در سال جاری حدود پنج میلیون ریال قیمت داشت.

این دانش آموز کارآفرین گفت: بعد از کسب دیپلم ، در آزمون سراسری مراکز فنی و حرفه ای شرکت کردم که در همین رشته در دانشگاه کشاورزی کرج پذیرفته شده و ادامه تحصیل خواهم داد.

وی در مورد ادامه فعالیت خود افزود: تصمیم داریم که کندوهای فعلی را تکثیر کرده و به رقم 170 کندو برسیم و در بخش تولید ژله رویال، گرده گل، موم و زهر زنبور عسل نیز فعالیت خود را ادامه بدهیم.

ناصری نژاد اظهار کرد: عسل های تولیدی ما، شامل عسل مریم نخودی، زول، خارشتر و گون است که با توجه به پوشش گیاهی منطقه خواص دارویی و طعم و رنگ هر کدام متفاوت است

همچنین علی اصغر شاه فضل گفت: دانش آموزان با مهارت آموزی در دوران تحصیل خود می توانند به درک عمیق تری از آموخته های خود دست پیدا کنند و برای حضور در جامعه آماده شوند اما در حال حاضر محتوای آموزشی نقش کمی در آموزش مهارت های حرفه ای دارد .
وی افزود: در شرایط زندگی امروز لازم است که دانش آموزان بسیاری از مهارت ها را بیاموزند بنابراین محتوای کتابهای درسی دانش آموزان باید متناسب با نیاز روز جامعه تغییر کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار