مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

اردبیل (پانا) - معاون راه و شهرسازی اردبیل گفت: با توجه به اتمام پروژه مسکن مهر در آینده ای نزدیک مشکلات نهایی این پروژه برطرف می‌شود که در این راستا مسئولان ذی‌ربط باید نهایت همکاری را داشته باشند.

کد مطلب: ۹۵۲۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
مشکلات نهایی مسکن‌مهر اردبیل برطرف می‌شود

شهرام باباخانی، معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی اردبیل اظهار داشت: با توجه به این که برخی متقاضیان مساکن مهر در حال حاضر به دلیل عدم تحویل واحد خود از شرایط موجود ناراضی هستند که در این زمینه می‌توانند مشکلات خود را با ما در میان بگذارند.

او با اشاره به رفع نواقص واحدهای موجود افزود: اجرای این پروژه از سال 86 آغاز شده و اردبیل با دارا بودن سهمیه 30 هزار واحدی توانست احداث 41 هزار واحد را در دستور کار قرار دهد که خوشبختانه نسبت به وضعیت استان‌های هم‌جوار و غیرهمجوار شرایط مطلوبی را دارا هستیم و برخی از واحدها که تحویل داده نشده‌اند به دلیل مشکلات پیمانکاران بوده است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان گفت: هم‌اکنون 40 هزار و 156 واحد مسکن مهر به مرحله بهره‌برداری رسیده و 844 واحد نیز در حال تکمیل است که در تلاش هستیم طبق برنامه‌ زمانبندی این پروژه را تا پایان امسال به اتمام رسانده و در راستای توسعه استان اقدامات اساسی انجام دهیم.

باباخانی بیان کرد: یک طرف دیگر قضیه این است که صاحبان مساکن مهر با وجود تحویل واحدها با عدم امکانات روبه‌رو هستند و این موضوعی نیست که انکار کنیم و در تمامی این موارد مسکن و شهرسازی سعی می‌کند تا آن‌جایی که در حد توانش است ورود پیدا کرده و به حل مسئله بپردازد.

او تصریح کرد: واگذاری زمین به عهده مسکن و شهرسازی است که در اختیار اداره تعاون قرار داده می‌شود و پس از آن نیز ساخت واحدها طبق شرایط قانونی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و روال کار به همین شکل ادامه می‌یابد که مدیرعامل نیز در این حیطه اقداماتی انجام می‌دهد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان بیان کرد: در این موارد نیز مشکلاتی وجود دارد و با توجه به این که برخی متقاضیان انصرافی هستند و با پرداخت مبلغ بسیار اندکی همکاری‌های لازم را با مدیرعامل پروژه می‌کنند به همین دلیل بخش خصوصی با مشکلات مالی روبه‌رو می‌شود و حتی شاهد این موضوع بوده‌ایم که واحدی به سه متقاضی فروخته شده است.

باباخانی اظهار کرد: عدم امانتداری برای ساخت و اجرای پروژه‌ها یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم و برای حل مشکل در این زمینه بازرسی باید مبالغ را به حسابرسی تحویل دهد تا در این زمینه مشکلات در اسرع وقت بررسی و رسیدگی شود که البته این موضوع نیز پروسه زمانی طولانی را نیاز دارد ولی حتما به دلیل حساسیت کافی می‌تواند ماحصل مناسب‌تری به دنبال داشته باشد.

او از اجرای طرح بازآفرینی نیز خبر داد و تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح اجرای کامل مباحث بازآفرینی و پروژه‌های تعریف شده در استان بر حسب نیاز مبنای کار قرار گرفته است که طرح جامع استانی آن به عنوان اولویت اساسی مطرح است که امیدواریم در این زمینه به اهداف خود جامه عمل بپوشانیم.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان بیان کرد: درصدد هستیم در راستای احیای بافت‌های فرسوده در استان نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم که این امر نیازمند تلاش‌های همه‌جانبه است و بدون شک می‌تواند در توسعه استان و زیباسازی شهری و فضاسازی شهری نقش شایانی ایفا کند که امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های مربوطه در این راستا با ما نهایت همکاری را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار