استاندار یزد: تمرکز بر اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های استان است

,یزد (پانا) - استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد گفت: تمرکز بر اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد دانش بنیان از اولویتهای استان است و به همین خاطر به مراکز نوآوری در استان توجه ویژه ای داریم تا از ظرفیت استان در زمینه‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی و استعدادهای موجود استفاده کنیم.

کد مطلب: ۹۵۲۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد:  تمرکز بر اشتغال‌زایی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان از اولویت‌های استان است

محمدعلی طالبی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و مدیران عالی رتبه این وزارتخانه در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با تصریح اقدامات مناسب ستاد اقتصاد مقاومتی استان در جهت رفع مشکلات گفت: خوشبختانه بحث‌های موثری با موضوع مشخص در ارتباط با مسائل مختلف و مربوط با این ستاد انجام شد و مصوبات خوبی هم به تصویب رسید.
طالبی با اشاره به حضور فعال بخش خصوصی در جلسات ستاد بعنوان یکی از مزیت‌های ستاد اقتصاد مقاومتی استان افزود: به طور مشخص وظیفه نظارت بر ستاد اقتصاد مقاومتی به خانه صنعت و معدن استان واگذار شده و تمامی دستگاه‌ها نیز همکاری و تعامل خوبی با این نهاد دارند.
استاندار یزد با اشاره به اولویت‌های استان از جمله تمرکز بر اشتغالزایی و تقویت اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: خوشبختانه توجه ویژه‌ای به مراکز نوآوری در استان داریم و با توجه به ظرفیت استان در زمینه‌های آی‌تی و آی‌سی‌تی و استعدادهای موجود، در حال راه‌اندازی مراکز متعددی هستیم.
وی در ادامه رویکرد استان در حوزه اشتغال را تامین اشتغال برای نیروهای تحصیل کرده بومی دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از سیاست‌های موجود در دوره‌های قبل در استان ، سبب شد تا به نیاز اشتغال تحصیل کردگان توجه کمتری شود.
طالبی با اشاره به مهاجرت‌های گسترده‌ای که در سال‌های گذشته با توجه به نیاز به نیروی کار به استان انجام شده تصریح کرد: این رویکرد باعث شده تا استان یزد پس از تهران و البرز بعنوان سومین استان مهاجر‌پذیر کشور لقب بگیرد و این موضوع از سویی باعث تحمیل آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی متعددی نیز به استان شده است.
استاندر یزد با تاکید بر اینکه "نرخ بیکاری فعلی به هیچ عنوان زیبنده استان نیست گفت: مطالبه جدی مردم به ویژه نیروهای تحصیل کرده بومی تلاش برای کاهش جدی و قابل توجه این آمار است.
وی همچنین افزود: در استان به این نتیجه رسیده‌ایم تا با راه‌اندازی سامانه رصد اشتغال و بیکاری، مدیران بتوانند به صورت روزانه، وضعیت اشتغال و بیکاری در نقاط مختلف استان را رصد کنند.
طالبی سپس به رتبه دوم استان یزد در ارتباط با جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: متاسفانه از مسیر شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی کشور(شستا) سهم چندانی نصیب استان یزد نشده است.
وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های موجود استان در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری و کشارزی و همچنین گسترش طرح‌های کم آبخواه می‌تواند مورد توجه شستا قرار گیرد و سرمایه گذاری مناسبی در این حوزه ها انجام شود.
طالبی با اشاره به وضعیت درمان در استان یزد با وجود مراکز درمانی موجود، تصریح کرد : این وضعیت را متناسب با هدف گذاری جهت تبدیل استان به قطب درمان جنوب کشور نمی دانیم و معتقدیم سازمان تامین اجتماعی باید قول هایی که پیشتر داده است را پیگیری و اجرایی کند و ضمن توسعه مراکز درمانی نسبت به عملیاتی کردن پروژه هایی که در شهرستان‌های استان در عرصه های فرهنگی و رفاهی ضرورت دارد، اقدام نماید.
استاندار یزد در پایان با اشاره به فعالیت‌های خانه کارگر یزد بعنوان نهادی مورد اعتماد کارگران و همراه با مدیران استان، گفت: این زمینه در استان یزد به خوبی وجود دارد که مسائل و مشکلات جامعه کارگری به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آن‌ها اقدامات لازم صورت گیرد.

خبر نگار ؛پارسا قطب الدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار