برگزاری هفتمین سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعباس (علیه السلام)

بجنورد (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی از برگزاری آیین عزاداری «احلی من العسل» درخراسان شمالی و ادارات آموزش و پرورش استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۲۱۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  هفتمین سوگواره دانش آموزی «احلی من العسل» در آستان مقدس  امامزاده سلطان سیدعباس (علیه السلام)

اکرامی فر معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: در هفتمین روز از ماه محرم(16 شهریور) و همزمان با سراسر کشور، آیین عزاداری «احلی من العسل» با حضور دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم مدارس استان خراسان شمالی در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعباس (علیه السلام) و بقاع متبرکه و حسینیه های بزرگ استان خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای هفتمین سال متوالی به منظور گرامیداشت رشادت‌های نوجوان شهید کربلا، حضرت قاسم ابن الحسن (ع) اجتماع عظیم دانش‌آموزان عزادار پسر وشهر ستان های استان خراسان شمالی با عنوان «احلی من العسل» در آستان مقدس امامزاده سلطان سیدعباس (علیه السلام) همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اکرامی فر در خصوص نام گذاری این اجتماع با عنوان «احلی من العسل» اظهار کرد: قاسم‌ ابن‌ الحسن (ع) یکی از جوان ترین شهدای کربلا بود که در پاسخ به سوال امام حسین (ع) مبنی بر اینکه «شهادت در نگاه تو چگونه است» فرمود: «احلی من العسل؛ یعنی از عسل شیرین تر است». سپس به نبرد با دشمن می روند و جان گرامیشان را تقدیم این طریق نورانی می کنند که این عنوان برگرفته از کلام نورانی ایشان است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف اصلی از این اجتماع ضمن عزاداری برای سید و سالار شهیدان تأسی به الگوهای والای شهادت طلبی است، گفت: در دوران انقلاب نوجوانان زیادی بودند که با الگو پذیری از شهدای کربلا راه شهادت را در پیش گرفتند و نوجوانان امروز نیز با حضور در این اجتماع عظیم برای استمرار راه پر افتخار شهدا اعلام آمادگی خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار