"توان هفت" سلسله فعالیت‌هایی برای بهبود اکوسیستم کار در اصفهان انجام شد

اصفهان (پانا) - نشست تخصصی پویش پیشتازی با محوریت کارآفرینی و اشتغال جوانان و با هدف ترویج کار داوطلبانه در اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۹۵۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
"توان هفت" سلسله فعالیت‌هایی برای بهبود اکوسیستم کار در اصفهان انجام شد

نشست تخصصی پویش پیشتازی با هدف ترویج کار داوطلبانه با حضور جمعی از صاحبان صنایع، کارآفرینان و فعالان سازمان های مردم نهاد اجتماعی در اصفهان برگزار شد.
در این نشست اکبرزاده رییس خانه جوان، کوروش خسروی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، کمال میرهادی معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان و مهندس برومند مدیرعامل گروه مشاوران مدیریت خرم در سالن همایش های کتابخانه مرکزی پیرامون مسائل کارآفرینی و کسب و کار جوانان به بیان مطالبی پرداختند.
اکبرزاده در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه داوطلب بودن، چالش کنونی عصر مدرن امروز است، گفت: فعالیت‌های داوطلبانه نه تنها برای جوانان جویای کار بلکه برای کارآفرینان نیز مفید است؛ در کشورهای توسعه یافته صنعتی، کار داوطلبانه زمینه ورود جوانان به کار را فراهم می‌کند.
وی افزود: در حقیقت کار داوطلبانه، تمرین کار، داوطلب بودن، امید داشتن و پویا بودن در جامعه است.
خسروی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، یک سلسله فعالیت‌هایی برای بهبود اکوسیستم کار در اصفهان انجام شد، گفت: یکی از این اقدامات طرح "توان هفت" است که بر اساس هدف‌گذاری انجام شده باید 10 میلیون نفر ساعت آموزش کسب و کار در شهر اصفهان رخ دهد.
این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: متاسفانه اصفهان از داشتن صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر محروم است؛ لذا شهرداری را مکلف کرده‌ایم نسبت به ایجاد این صندوق اقدام کند و به آن اجازه داده‌ایم تا 5 میلیارد تومان برای مشارکت در این صندوق آورده داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: امروزه فراهم نبودن زمینه کار داوطلبانه در کشور و اصفهان یکی از نواقص موجود در اکوسیستم کارآفرینی است.
خسروی تاکید کرد: کار داوطلبانه باعث می‌شود که بسیاری از فعالیت‌ها که تصور می‌شود نباید آغاز شود با ورود داوطلب کلید می‌خورد.
در ادامه این نشست، میرهادی وضعیت استان اصفهان را در زمینه مشارکت و نرخ بیکاری نسبت به میانگین کشوری رضایت بخش عنوان کرد و گفت: نرخ مشارکت در استان اصفهان در سال 97 نسبت به سال 96 با 3 درصد رشد مواجه بود درحالی‌که میانگین کشوری در این زمینه کاهش یک درصدی را نشان می‌داد.
وی افزود: متاسفانه امروز چالشی که ما در حوزه اشتغال با آن مواجه هستیم این است که جوانان مهارت‌های زندگی برای انجام فعالیت‌های اقتصادی را نیاموخته‌اند.
معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امروز دولت با چالش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه است، اظهار کرد: بر همین اساس با توجه به مصوبات سیاست‌های کلی کشور و مصوبات شورای عالی اشتغال دو طرح اعم از "مهارت آموزی" و " کارورزی" از سوی دولت ابلاغ شده است تا در یک ساز و کار آسان و به دور از دست اندازهای قانون کار، مشکل نبود انطباق آموزش‌های دانشگاهی با نیاز بازار کار برطرف شود.
برومند نیز در این نشست با بیان اینکه داوطلب فردی بوده که به میل و اراده خود حاضر است فعالیتی را بر عهده بگیرد، گفت: فعالیت داوطلبانه به طور عمده یک فعالیت نوع دوستانه است که فرد یا گروهی خدمات خود را بدون سود مالی یا اجتماعی به نفع شخص، گروه یا سازمانی ارائه می‌دهد؛ اینگونه فعالیت‌ها به فعالیت‌های موسوم به پیشرفت مهارت نیز مشهورند.
وی افزود: از اهداف متعالی فعالیت‌های داوطلبانه در دنیا، افزایش یادگیری و ارتقای مهارت‌های داوطلبان برای ورود به بازار کار و به تبع افزایش بهره‌وری و رونق تولید است.
گفتنی است، نشست تخصصی پویش پیشتازی از سوی خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، با هدف ترویج کار داوطلبانه در سالن همایش های کتابخانه مرکزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار