شناسائی بیش از ۱۴ هزار تخلف رانندگی در استان اردبیل

اردبیل (پانا) - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل از شناسائی بیش از ۱۴ هزار تخلف رانندگی طی پنج ماهه نخست سالجاری در این استان خبرداد.

کد مطلب: ۹۵۲۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شناسائی بیش از ۱۴ هزار تخلف رانندگی در استان اردبیل

علی صبحی،معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت:در ۵ ماه گذشته ۱۴ هزارو ۱۰۰ تخلف رانندگی توسط خروجی سامانه‌های ثبت تخلف آنلاین شناسائی و بصورت هوشمند جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شد.

او با بیان اینکه از این میزان ۱۰ هزارو ۷۹۰ مورد جهت اعمال قانون بصورت هوشمند به پلیس راه کشور ارسال شده افزود: در مدت یاد شده ۱۰ هزار و ۶۲۳ مورد تخلف اضافه تناژ نیز توسط سامانه‌های توزین درحال حرکت شناسائی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تصریح کرد: در جهت ارتقای ایمنی محور‌ها اقداماتی، چون لکه گیری و روکش آسفالت، تجدید خط کشی، نصب تابلو، علائم ایمنی و ترافیکی، ایجاد سیستم روشنایی بصورت نقطه ای، شناسائی و حذف نقاط حادثه خیز توسط راهداران پرتلاش دیار سبلان در محور‌های مواصلاتی استان انجام شده و یا درحال اجراست.

صبحی هوشمندسازی جاده‌های استان اردبیل را از جمله برنامه مهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دانست و گفت: در همین راستا ۱۳۳ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت، تردد شماری، نظارت تصویری و توزین در حال حرکت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل نصب شده است.

او با اشاره به اینکه طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان پلیس راه و راهداری علت تامه بیشتر تصادفات ۵ ماه گذشته استان اردبیل تخطی از سرعت مطمئنه، انحراف و تجاوز به چپ، عدم رعایت فاصله طولی، رعایت نکردن حق تقدم، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است از مردم و مسافران خواست با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی سفری ایمن داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: تا پایان طرح تابستانی گشت‌های تلفیقی محسوس و نامحسوس پلیس راه و راهداری شبانه روز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل حضوری فعال دارند و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار