شریعتمداری تاکید کرد: عزم جدی دولت برای مهار خط فقر

یزد (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ‌و امام جمعه یزد تاکید کرد: دولت تدبیر و امید قدم های خوبی برای توسعه تعاون در کشور برداشته است و برای مهار خط فقر ‌عزم جدی دارد.

کد مطلب: ۹۵۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شریعتمداری تاکید کرد: عزم جدی دولت برای مهار خط فقر

صبح امروز محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید و هیئت همراه، محمدعلی طالبی استاندار یزد و جمعی از مقامات و مسئولان استان با آیت ‌ الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد دیدار و گفت ‌ و گو کردند .
محمد شریعتمداری در این دیدار ملت ایران را ملتی بزرگ دانست که از پا در آوردن این ملت کار هر کسی نیست .
شریعتمداری ادامه داد : نظام سلطه همه توان خود را علیه ملت ایران به کار گرفته است تا زندگی مردم را با مشکلات فراوانی روبرو کند اما هر بار که تحریم ‌ ها تشدید می شود ملت ایران مقاومت ‌ تر در صحنه حضور می یابد .
وی افزود : این مسئولیت مسئولان نظام و خدمتگزاران به مردم را سنگین ‌ تر می ‌ کند و در حالیکه ۳۰ درصد مردم در جامعه شهری و روستایی نزدیک خط فقر هستند دولت ‌ تدبیر و امید عزم خود را برای مهار خط فقر مطلق در جامعه جزم کرده است .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت : در سال گذشته برای ‌ مهار خط مطلق فقر از سوی دولت هفت هزار میلیارد تومان هزینه شده است و امسال نیز در قانون هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش ‌ بینی شده است اما سازمان برنامه و بودجه بیان کرده که برای بیشتر از ۷۰ درصد این رقم امکان تامین اعتبار ندارد .
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت ایجاد شفافیت در دستگاه ‌ های تابعه این وزارتخانه تاکید کرد و گفت : هیچ علت امنیتی نباید موجب شود تا مردم از هزینه ‌ ها و درآمدهای ‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاع پیدا نکنند .
او در ادامه گفت : تحقق این مهم موجب می شود به سمت عدالت اجتماعی حرکت کنیم، اعتماد مردم افزایش یابد و شاهد این باشیم که حرکت های بهتری برای مردم انجام شود .
‌ شریعتمداری در پایان سخنان خود نقش تعاونی ها در ایجاد اشتغال و رونق تولید ‌ را بسیار تاثیرگذار دانست وی خاطرنشان کرد : بیش از ٩٣ هزار تعاونی در کشور فعالیت دارند که در بخش ‌ های مختلف اقدامات خوبی توسط آنها انجام شده است .
لازم به ذکر است وزیر تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی به منظور افتتاح چندین طرح و پروژه و حضور در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان و تجلیل از تعاونی های برتر استان به استان یزد سفر کرده است .

‌ خبرنگار ؛ پارسا قطب الدینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار