تبیین اهداف سوگواره احلی من العسل به روایت مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش

تهران (پانا) -مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش طی نشستی به بیان اهداف برگزاری هفتمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» پرداخت.

کد مطلب: ۹۵۲۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تبیین اهداف سوگواره احلی من العسل به روایت مدیر کل قرآن و عترت آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده گفت: قرن ها از واقعه عاشورا می گذرد و این حرکت عظیم هر سال با شکوه بیشتر توسط آزادی خواهان جهان بازخوانی می شود .خیلی از ما آرزو می کنیم کاش توفیق حضور در کربلا را داشتیم تا مانند حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) با «لبیک یا حسین» ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانمان را پاسخ می دادیم .

مسیب زاده افزود: فلسفه قیام عاشورا بر اساس فرمایشات امام حسین(علیه السلام)امر به معروف و نهی از منکر و احیای ارزشهای دین اسلام بوده است . برای تحقق فلسفه قیام عاشورا چه می توان کرد ؟ «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» ترجمانش این است که قیام عاشورا برای تمامی زمانها و در تمامی مکانها و برای کل بشریت درس دارد. و همه باید تلاش کنند تا به اندازه بضاعت خود از این دریای حکمت بهره ببرند و هر کس به نوبه‌ی خود ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام زمانش را صرف کرده و با گفتن « لبیک» به آن جامه عمل بپوشاند.

لبیک یا حسین یعنی قرآن بخوانیم و به آن عمل کنیم؛

لبیک یا حسین یعنی سبک زندگی‌مان، سبک و سیره عملی و اخلاقی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) باشد؛

لبیک یا حسن یعنی اقامه نماز اول وقت؛

لبیک یا حسین یعنی خدمت بی منت به مردم؛

لبیک یا حسین یعنی مواظب عفاف و حجابمان باشیم؛

لبیک یا حسین یعنی با یکدیگر مهربان باشیم؛

و...

مدیرکل قرآن، عترت و نماز با بیان این مقدمه به ذکر اهداف برگزاری سوگواره «احلی من العسل» پرداخت: با عنایت به توصیه ­های مقام معظم رهبری خطاب به جوانان و نوجوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی برلزومبرجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار،گذشت، شجاعت و دیگر خلقیّات نیکو و نیز در راستای اجرای فعالیت 3-8 ذیل برنامه شماره 1 از برنامه­ های معاونت پرورشی و فرهنگی از زیرنظام برنامه درسیِ ابلاغی سال 1398 موضوع بخشنامه شماره 9373 مورخ 27/1/98، هفتمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» در قالب تجمع هیئت‌های عزاداری دانش‌آموزان در هفته امر به معروف و نهی از منکر، به مناسبت بزرگداشت شهدای نوجوان و جوان کربلا به ویژه حضرت قاسم بن الحسنعلیه السلام و تجلیل از مقام 36000 دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس، رأس ساعت 9:30 صبح روز شنبه مورخ 16 شهریور ماه 1398 ، مصادف با هفتم ماه محرم الحرام ، به طور همزمان در میعادگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

مسیب زاده افزود : برای برگزاری این مراسم که در سال گذشته هم علی رغم تعطیلی مدارس و دانش ­آموزان با مدیریت جهادی همکاران استانها و شور و شوق حسینی نوجوانان با شکوه تر از همیشه برگزار شد، طی چند جلسه مشترک با گروه معارف سازمان صدا و سیما، ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام، سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سایر ارگان‌ها و نهادهای ذی ربط، هماهنگی‌های لازم صورت پذیرفته است تا این مراسم در فضایی سرشار از معنویت برگزار شده و به طور زنده و مستقیم در سراسر کشور شاهد عزاداری دانش‌آموزان و نوجوانان عزادارمان باشیم و باری دیگر یک کار مشارکتی و جهادی را به منصه ظهور بگذاریم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: تجمع مرکزی دانش آموزان شهر تهران در حرم مطهر حضرت امام خمینیرحمة ا... علیه و دانش­ آموزان شهرستانهای استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنیعلیه السلام ، برگزار خواهد شد و از همین جا از همة عاشقان و محبین خاندان عصمت و طهارت و نوجوانان ولایتمدار دعوت می­ کنیم تا با حضور ارزشمند خویش، زینت بخش این مراسم معنوی باشند و یقین داریم دانش‌آموزان و نوجوانان شهید ایران اسلامی همانند شهید فهمیده‌ از شهدای نوجوانی چون حضرت قاسم(علیه السلام) پیروی کردند و مرگ با عزت و در راه ولایت را «شیرین‌تر از عسل» خواندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار