الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در آینده نزدیک

قم (پانا) - معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چنانچه زیرساخت های این امر در بخش فناوری اطلاعات شهرداری آماده گردد تا پایان شهریور ماه می توان طرح بارکد QR را به صورت فراگیر در تاکسی ها عملیاتی نمود.

کد مطلب: ۹۵۲۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
الکترونیکی شدن پرداخت کرایه تاکسی در آینده نزدیک

عباس ذاکریان درباره چرایی تاخیر در اجرایی شدن سامانه طرح بارکد QR در تاکسی‌ها، بیان داشت: به منظور تسهیل پرداخت شهروندان، باید یک کیف پول مشترک بین بن کارت شهرداری و بارکد QR ایجاد گردد تا این موضوع هم باعث جلوگیری از به هدر رفتن منابع و ایجاد کیف پول‌های متعدد گردد و هم باعث شود کاربران بتوانند با اسکن بارکد QR کرایه خود را پرداخت نمایند و ملزم به استفاده از هر دو کارت نباشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه گفت: چنانچه زیرساخت های این امر در بخش فناوری اطلاعات شهرداری از جمله تعریف اتاق پایاپای، نحوه واریز و برداشت وجه و سایر موارد نرم افزاری آماده گردد تا پایان شهریور ماه می توان طرح را به صورت فراگیر در تاکسی ها عملیاتی نمود.

ذاکریان همچنین با اشاره به بحث پرداخت الکترونیک در حوزه‌ی اتوبوس‌رانی، ابراز داشت: در تلاشیم که در اتوبوس‌ها نیز از کارتخوان هایی استفاده شود که هم مجهز به دوربین لیزری برای اسکن بارکد QR باشند و هم از سیستم NFC و بن کارت ها پشتیبانی نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار