معاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

تخصیص کامل ردیف مشارکتی در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار 8 هزار و 700 میلیارد ریال در سال جاری

میانه (پانا)- رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه شورای آموزش و پرورش میانه از تخصیص کامل ردیف مشارکتی در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار 8هزار و 700 میلیارد ریال در سالجاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۰۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص کامل ردیف مشارکتی در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار 8 هزار و 700 میلیارد ریال در سال جاری

عاون وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ایجاد فضا و تامین تجهیزات را بخش مهمی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرده از تخصیص کامل ردیف مشارکتی با اعتبار 8 هزار و700 میلیارد ریال اعتبار در حوزه آموزش و پرورش طی سال جاری خبر داد.

مهرالله رخشانی مهر با حضور در شهرستان میانه و طی جلسه ای در فرمانداری ویژه میانه، پیگیری برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش دانسته، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش جزو اولین دستگاههایی است که 80 درصد اعتبارات سال 98 به آن تخصیص یافته و این روند از سال 97 آغاز شد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه 110 درصد اعتبارات را تخصیص گرفتیم که امسال با این رقم تخصیصی تمامی پروژه های نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به تخریبی بودن 30 درصد مدرسه‌های سطح کشور و مقاومت قابل قبول 70 درصد از مدارس به آغاز نوسازی مدرسه‌های کشور از سال ۶۸ اشاره کرده افزود: ما در حال حاضر 40 هزار کلاس درس نیمه تمام در سطح کشور داریم .

وی همچنین با اشاره به اجرای پروژه ها نیمه تمام در سطح کشور گفت: در مهر ماه سال جاری حدود 10 هزار کلاس درس به همراه 2 هزار پروژه تحویل ادارات کل آموزش و پرورش خواهیم داد همچنین 145 سالن ورزشی و 16 استخر نیز تحویل خواهد شد.

رخشانی مهر اضافه کرد: بخش دوم از پروژه های نیمه تمام با 80 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در دهه فجر امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی 80 درصد اعتبارات تخصیصی امسال به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام هدایت می شود سهم استان آذربایجان شرقی را یکهزار میلیارد ریال عنوان کرده گفت: از این سهم 15 درصد یعنی 150 میلیارد ریال فقط برای تکمیل و بهره برداری از پروژه مدرسه زینبیه و استخر دانش آموزی در میانه تخصیص یافته است.

رخشانی مهر پروژه شهدای زینبیه میانه را از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و آموزشی یکی از پروژه های مهم برشمرده افزود: این پروژه پس از توقفی کوتاه با تامین اعتبار لازم فعال شده و تا مهر ماه 99 تحویل خواهد شد همچنین استخر دانش آموزی نیز حداکثر تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی نگهداری فضاهای آموزشی احداث شده را مهم عنوان نموده با اشاره به هزینه بر و زمانبر بودن ساخت مدارس و نیز با اعلام تخصیص اعتبار 80 درصدی در حوزه آموزش و پرورش طی سال جاری، از هزینه کرد 4 هزار میلیارد ریال تا به امروز برای جمع آوری بخاری های نفتی در سطح کشور خبر داده بر ضرورت استفاده بهینه از فضاهای آموزشی و استاندارد سازی فضاها تاکید کرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی نیز با حضور در این جلسه اولویت اصلی سازمان را اتمام پروژه های نیمه تمام و در وهله بعد اجرای پروژه های جدید خواند.

پیام صدقی از اجرای مدیریت سبز در مدارس خبر داده گفت: مدیریت مصرف انرژی و توسعه مدارس سبز یکی از مهم‌ترین اولویت‌‎های سازمان نوسازی مدارس است، بنابراین باید تلاش کنیم تا اهداف این اولویت در کشور محقق شود.

وی فرهنگ سازی و آموزش دانش‌آموزان و معلمان را یکی از راه‌های رسیدن به مدیریت سبز مدارس دانسته افزود: ما باید آموزش را از مدارس و سپس جامعه آغاز کنیم که امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها جهت فرهنگ سازی توسعه مدارس سبز و مدیریت سبز موفق عمل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار