کشف نقش برجسته 3 هزار ساله در دل کوه‌های سرپل‌ذهاب

تهران (پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از کشف نقش برجسته‌ای با بیش از سه هزار سال قدمت در دل کوه های بین دو شهر ازگله و سرپل ذهاب خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف نقش برجسته 3 هزار ساله در دل کوه‌های سرپل‌ذهاب

به گزارش ایسنا، امید قادری با اعلام این خبر اظهار کرد: طی روزهای گذشته نقش برجسته‌ای متعلق به بیش از سه هزار سال قبل توسط یکی از مردم محلی شهرستان سرپلذهاب در کوه های این شهرستان کشف شد.

وی افزود: پس از گزارش کشف این نقش برجسته که در دل صخره ای و کنار رودخانه ای قرار دارد، کارشناسان و باستان شناسان میراث فرهنگی استان به محل اعزام شدند و با بررسی های انجام شده مشخص شد این اثر ارزشمند متعلق به تمدن بین النهرین و فرمانروایان این منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: این نقش برجسته اهمیت استراتژیک منطقه سرپل ذهاب و ازگله در دوران باستان را نشان می دهد که به عنوان مرزی ما بین فلات ایران و بین النهرین واقع بوده است.

وی افزود: اطلاعات بدست آمده از این نقش برجسته نشان می دهد که در آن زمان جنگ های بسیاری در این منطقه رخ داده و فرمانروایان آن برای نشان دادن قدرت مرزی خود این اثر ارزشمند را برجای گذاشته اند.

قادری اهمیت این نقش برجسته را به اندازه کتیبه آنوبانی نی دانست و گفت: درحال انجام مطالعات بیشتر و تکمیل پرونده این اثر برای ثبت ملی آن هستیم.

وی یادآورشد: امیدواریم با معرفی بیشتر این اثر در آینده، شهرستان سرپلذهاب و شهر ازگله را با چهره دیگری مطرح کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار