معاون رییس جمهوری:

کاهش ۱۵ درصدی حجم دولت محقق شد

تهران (پانا) - معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه باید دولت ۱۵درصد کوچک می شد افزود: بر مبنای تکالیف قانونی باید تا پایان برنامه ششم توسعه، ۱۵درصد از نیروی انسانی دولت، ۱۵درصد پست های سازمانی و ۱۵درصد سطوح مدیریتی را کاهش می دادیم که به این هدف در دو سال گذشته به طور کامل دست یافتیم.

کد مطلب: ۹۵۲۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ۱۵ درصدی حجم دولت محقق شد

به گزارش ایرنا جمشید انصاری در حاشیه بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای عالی اداری ۱۰ برنامه را برای اصلاح نظام اداری به تصویب رساند که برنامه اول آن اصلاح نقش و ساختار دولت است افزود: بخشی از این کار با الکترونیکی کردن خدمات اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: وقتی ما خدمات را الکترونیکی ارائه می کنیم، نیازی به استقرار کارمند برای ارائه خدمات نداریم و بخشی از هدف کوچک سازی دولت هم با خروجی طبیعی کارکنان اتفاق می افتد، چون ما حجم بازنشستگانمان بیش از نیروهای جدیدی است که به کار می گیریم و با این روش برای کوچک سازی دولت اقدام می کنیم.

انصاری اضافه کرد: به غیر از وزارت آموزش و پرورش همه دستگاه ها موظف هستند که این اهداف را محقق کنند و در آموزش و پرورش نیز متناسب با تعداد دانش آموزان تصمیم می گیریم و ممکن است در سال هایی جذب نیرو داشته باشیم و سال هایی نیز جذب نیرو نداشته باشیم.

استاندار تهران نیز در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران در خصوص پایین بودن برخی شاخص‌های توسعه‌ای استان نیز گفت: برای ارتقای خدمات دهی دستگاه های استان تهران باید نقاط ضعف خود را شناسایی و نسبت به اصلاح این نقاط ضعف اقدام و شرایطی را فراهم کنیم که باعث ارتقا کیفیت خدمات شود.

انوشیروان محسنی‌بندپی با بیان اینکه استان تهران ویژگی‌های خاصی به لحاظ جمعیتی، نوع خدمت، میزان مراجعات دارد ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم تا شاخص‌هایی که باعث رضایتمندی بیشتر آحاد جامعه می‌شود، افزایش یابند.

وی افزود: به تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکید شده این کار را به عنوان یک اصل و راهبرد مدنظر خود قرار دهند تا در ارزیابی عملکرد سالجاری نقاط ضعف را بتوانیم جبران کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار