به دنبال اتهام های مطرح شده علیه یوتیوب صورت گرفت؛

موافقت گوگل با پرداخت 170 میلیون دلار به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان

تهران (پانا) - شرکت گوگل روز چهارشنبه با پرداخت ۱۷۰ میلیون دلار برای حل‌وفصل اتهام‌های مطرح‌شده علیه سرویس ویدئویی‌اش در یوتیوب مبنی بر گردآوری و انتشار اطلاعات در مورد کودکان، موافقت کرد.

کد مطلب: ۹۵۲۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
موافقت گوگل با پرداخت 170 میلیون دلار به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، ‌ این توافق بین گوگل و کمیسون تجارت فدرال آمریکا و دادستان ایالت نیویورک انجام شد.

به گفته مقام های آمریکایی، یوتیوب قانون فدرال مصوب ۱۹۹۸ در زمینه محافظت از حریم خصوصی کودکان در فضای آنلاین را زیرپا گذاشته است.

به موجب این قانون، وب سایت ها و سرویس های آنلاین موظفند رضایت والدین کودکان را قبل از گردآوری اطلاعات شخصی از کودکان زیر ۱۳ سال به دست آورند.

به موجب توافق انجام شده، یوتیوب موظف است روش مدیریت بر محتوای اطلاعات مربوط به کودکان را نیز تغییر دهد.

به گفته «سوزان وویچیتسکی» مدیر عامل یوتیوب، گوگل یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری برای اختصاص به ایجاد محتوای اصیل و متفکرانه برای کودکان در یوتیوب و برای کودکان یوتیوب در سراسر جهان ایجاد می کند.

توتیوب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در مدت چهار ماه همه اطلاعات گردآوری شده از سوی افرادی که محتوای اطلاعاتی کودکان را تماشا می کنند، زیر نظر می گیرد.۹۱۰۹

مدیر عامل یوتیوب گفت: این اقدام به منزله محدود کردن گردآوری اطلاعات و ویدئوهای مخصوص کودکان است.

یوتیوب چندی پیش اعلام کرد که بخش کودکان یوتیوب را به تناسب سن راه اندازی و از انتشار ویدئوهای نامناسب در این بخش جلوگیری می کند.

گوگل موظف است علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، ‌ از نقض قوانین موجود در آینده خودداری کند و وظایف مربوط به کسب رضایت از والدین قبل از گردآوری اطلاعات مربوط به کودکان را مورد توجه خاص قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار