تامین و ساماندهی نیروی انسانی در راس برنامه های حاجی میرزایی باشد

تسریع در برطرف کردن مشکلات چاپ کتب درسی پیش از بازگشایی مدارس

تهران ( پانا ) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که حاجی میرزایی باید به سرعت انجام دهد گفت:‌ با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم ساماندهی و تامین منابع انسانی باید به سرعت انجام شود.

کد مطلب: ۹۵۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تامین و ساماندهی نیروی انسانی در راس برنامه های حاجی میرزایی باشد

به گزارش ایلنا، داود محمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در واکنش به رای اعتماد مجلس به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش مشکلات زیادی دارد، مشکلاتی که از گذشته مانده و بسیاری از آن هم حل نشده است. علت این مشکلات به عدم وجود برنامه‌ریزی و به عدم همکاری نهادهای دیگر با آموزش و پرورش در زمینه اقتصادی و مالی برمی‌گردد.

او ادامه داد: مشکلات ساماندهی نیرو انسانی در آموزش و پرورش بسیار جدی است. همانطور که می‌دانید ما در آغازسال تحصیلی هستیم و معمولا آستانه سال تحصیلی با مشکلات زیادی همراه خواهیم بود.

در این میان بسیاری از استان‌های کشور ازجمله تهران با کمبود نیرو مواجه‌ است. حل مشکلات آموزش و پرورش مستلزم دو قضیه است اولین قدم باید این باشد که برنامه‌ریزی و شناسایی درسی از مشکلات جدی در آموزش و پرورش داشته باشیم و سپس راه‌حل‌های مناسب برای آن طراحی کنیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آقای حاجی میرزایی در برنامه‌هایشان به بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرده است گفت: پیشبرد برنامه‌های ایشان مستلزم چندین رکن اساسی است و مهم‌ترین آنها این است که وزیر منتخب باید در این زمینه اهتمام جدی به خرج بدهد و از تمام توانش استفاده کند به این صورت که از نیروهای کارشناس و توانمند در مسائل آموزش و پرورش بهره ببرد.

اگر در حوزه اجرایی جایی هست که می‎توان از نیرویی که تعامل و توان لازم را دارد استفاده کرد، ضرورت دارد آن شخص را انتخاب یا جایگزین کند. یا به طور غیر رسمی از افراد توانمند و آگاه به صورت مشاوره‌ای استفاده کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در برنامه‌ها و جلساتی که ما با وزیر آموزش و پرورش داشتیم، ایشان مدعی بودند می‎توانند برای آموزش و پرورش کار کنند، ما هم امیدواریم با کمک افراد متخصص و با برنامه ریزی مناسب بتوانند کارهای خود را انجام دهد.

او درپاسخ به این سئوال که فعالیت حاجی‌میرزایی به سال‌ها قبل در آموزش و پرورش بازمی‌گردد و بعضا از میان آموزش و پرورشی‌ها شنیده می‌شود که ای کاش شخصی از وزارتخانه انتخاب شود که به مشکلات و مسائل آگاه بود و اینکه آیا این انتخاب می‌تواند به فرهنگیان کمک کند؟ گفت: این مطلب کاملا درست است، طبیعتاً باید فردی که قرار است این نهاد را مدیریت کند آگاهی لازم و به‌روزی نسبت به آن نهاد داشته باشد.

محمدی گفت: یکی از پتانسیل‌های مثبت آقای حاجی میرزایی این است که او در هیئت دولت به واسطه کمیته‌هایی که مسئولیت‌شان را داشته به همه مشکلات آموزش و پرورش آگاهی دارد، به نظرم این ویژگی یک حسن بسیار بزرگ است.

ازطرف دیگر حاجی میرزایی همواره با وزرای مختلف در تعامل بوده که این امر نیز کمک زیادی به او خواهد کرد. او می‌تواند از افرادی که مطلع هستند به عنوان کارشناس استفاده کند تا مشکلات و نگرانی‌های معلمان در این خصوص را برطرف کند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اساسی‌ترین مشکلات آموزش و پرورش گفت: بحث نیروی انسانی بود که قبلا گفتم و بعد از آن اجرای طرح رتبه‌بندی است که باید به سرعت در دولت مطرح و برنامه‌های لازم برای آن تنظیم شود.

محمدی در پایان با اشاره به برطرف کردن مشکل کتب درسی گفت: شنیدم چاپ کتاب‌های درسی با توجه به اینکه چند روزی به بازگشایی مدارس نمانده با مشکل مواجه شده، این مسئه نیز باید به سرعت حل شود در کنار اینها باید به مسائل و مشکلات بنیادی که آموزش و پرورش را تهدید می‌کند مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار بگیرد.

این طور نباشد که ما به یک مسئله بپردازیم و از دیگر مسائل غافل شویم، باید به سرعت، با تقسیم کار و با استفاده از نیروهای مناسب و کارآمد شروع به برنامه ریزی و کار کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار