خدمات رسانی ۷ مرکز تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در شیراز

شیراز(پانا)_رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به راه اندازی هفت مرکز تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی گفت: از مهم ترین این مراکز که طی یک سال اخیر راه اندازی شده، مرکز شبانه روزی دندانپزشکی قطب الدین در محل سابق بیمارستان سوختگی قطب الدین است.

کد مطلب: ۹۵۱۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
خدمات رسانی ۷ مرکز تخصصی دندانپزشکی با تعرفه دولتی در شیراز

دکتر «کوروش افشین پور» در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه هم اکنون در استان فارس بیش از۹۵۰ مطب و درمانگاه دندانپزشکی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد، اظهارداشت: از این تعداد، ۱۰مرکز آن به صورت تخصصی با تعرفه دولتی وابسته به دانشگاه، خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد که هدف از راه اندازی آن رعایت توزیع عادلانه خدمات دندانپزشکی در سطح شهر است.

این دندانپزشک با اعلام اینکه بر اساس آمارها وضعیت سلامت دهان و دندان مردم استان فارس و شهر شیراز در مقایسه با دیگر استان‌های کشور از رتبه بالاتری برخوردار است، افزود: با تلاش هایی که در گذشته صورت گرفته و همچنان ادامه دارد، هم اکنون هزار و هشتصد فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در فارس وجود دارد که این تعداد دندانپزشک و مرکز دندانپزشکی برای استان فارس بسیار قابل توجه است.

افشین‌پور سلامت دهان و دندان در بین ایرانیان را غیرمطلوب عنوان کرد و گفت: امروز شاهد آن هستیم تعداد کمتری از مردم به سلامت دهان ودندان خود آهمیت می دهند؛ با توجه به افزایش قیمت مواد و وسایل دندانپزشکی بیماران و دندانپزشکان با مشکل روبرو شده اند، به این معنی که مردم توان پرداخت هزینه های درمان در بخش خصوصی را ندارند و دندانپزشکان نیز نمی توانند تعرفه مناسب دریافت کنند.

او در ادامه به راه اندازی مراکز تخصصی دندانپزشکی برای بیماران خاص اشاره کرد و گفت: هم اینک توانسته ایم در استان فارس نه تنها برای اقشار کم درآمد جامعه، بلکه برای بیماران خاص نیز مراکزی راه اندازی کنیم تا با تعرفه دولتی این بیماران از خدمات دندانپزشکی برخوردار شوند.

رئیس اداره امور دندانپزشکی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نظارت بر ارائه خدمات غیرمجاز دندانپزشکی را از سوی معاون درمان جدی توصیف کرد و گفت: در سال گذشته تنها در شیراز، ۱۲ مرکز تعطیل شد و ۱۵ مورد نیز تذکر دریافت کردند که این موارد شامل مطب هایی است که به صورت غیرمجاز فعالیت داشتند و یا در موارد بهداشتی، رعایت لازم را نداشته اند.

دکتر افشین پور از شهروندان خواست برای دریافت هرگونه خدمات دندانپزشکی، تنها به مراکزی مراجعه کنند که دارای مجوز و تابلو باشند و در دام سودجویان با تبلیغ ارائه خدمات ارزان قرارنگیرند، همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند از طریق سامانه ۱۸۱۹تخلفات را اعلام تا به سرعت پیگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار