کارت شهروندی “قم کارت” به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

قم (پانا) - رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از راه‌اندازی کارت شهروندی قم کارت به دو صورت آنلاین و آفلاین برای خدمات شهری خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کارت شهروندی “قم کارت” به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

کوروش محمدحسینی با اشاره به آغاز به کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در سال ۹۷ اظهار داشت: تا پیش از شکل‌گیری این سازمان اقداماتی در زمینه شهر هوشمند شده بود که پس از تأسیس این سازمان جهت‌گیری مطلوبی صورت پذیرفت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه در ابتدا مطالعات در حوزه راهبرد فناوری شهر در حوزه فضای مجازی شهر ایجاد شد، ابراز کرد: سند چشم‌اندازی در این زمینه تهیه شد که بر اساس آن حرکت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات با برنامه‌ریزی و پیشبرد اهداف آغاز شد.

محمدحسینی ادامه داد: دومین سند راهبری سه‌ساله شهرداری در حوزه فناوری تدوین‌شده ‌و به‌زودی به اتمام می‌رسد؛ همچنین مطالعات در زمینه دستورالعمل‌های سه‌گانه ویژه شهرداری در زمینه فناوری نیز در سال گذشته انجام پذیرفت و به‌عنوان سند زیردستی مبنای عملکردی قرار گرفته است.

وی ساماندهی، پایش، نگهداری و پایدار سازی سرورهای شهرداری را مورد توجه قرار داد و گفت: برای توسعه فضای مجازی شهر زیرساخت‌هایی ایجاد شد که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان استان که قابل‌رقابت با مشابه خارجی بوده دو زیرساخت که تمام سیستم‌های قدیمی شهرداری را به صورت یکپارچه به میز خدمت منتقل می‌کرد عملیاتی شد.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم یکی از فعالیت‌ها در زمینه شهر هوشمند را جلب مشارکت مردم در این زمینه برشمرد و خاطرنشان کرد: زیرساختی برای ثبت‌نام شهروندان در فضای مجازی خدمات الکترونیک شهرداری قم در سال گذشته آغاز و در پایان سال به اتمام رسید.

محمدحسینی تغییرات در پرتال شهرداری را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: پیش از این پرتال شهرداری بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی و اخبار را داشت که با تغییراتی دسترسی‌های مردم به درگاه‌های مختلف از این پرتال فراهم شده است.

وی اضافه کرد: دومین درگاه الکترونیکی در سال گذشته راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی بود که مورد تأکید دولت، استانداری و مجموعه شورا و شهرداری بود که به علت گستردگی فعالیت‌ها این سامانه آماده و تحویل مردم شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با بیان اینکه برای نخستین بار شبکه الکترونیک خدمات هوشمند در شهرداری قم راه‌اندازی شده که خدمات گروهی به مردم به صورت الکترونیکی ارائه می‌کند، تصریح کرد: کمپین همیاران بازیافت با ۴۰ هزار خانوار عضو در این سامانه فضای مجازی پیاده‌سازی شده است.

محمد حسینی سامانه نقشه نمای شهر، سامانه شفافیت اقدامات شهرداری و سامانه داده نمای شهر را از دیگر اقدامات در حوزه آی تی دانست و ادامه داد: میز الکترونیکی ۱۸ خدمت شهرسازی، درون‌سازمانی، سامانه ۱۳۷، درخواست ایستگاه‌های صلواتی، بنرهای مذهبی، جستجوی درگذشتگان و غیره را پوشش می‌دهد که تا پایان سال خدمات دیگری نیز به این سامانه اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه قم کارت آماده راه‌اندازی است، یادآور شد: دو بخش آفلاین برای پرداخت کرایه اتوبوس، پارکینگ حاشیه‌ای، دفاتر پیشخوان، پرداخت‌های خرد شهری، واریزهای غیر نقد و بخش رفاهی و بخش آنلاین به صورت کیف پول برای پرداخت عوارض‌های سالیانه، کرایه تاکسی و غیره پیش‌بینی‌شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار