عدم اعتماد مردم برای استفاده از خدمات الکترونیکی

قم (پانا) - رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم در زمینه شهر هوشمند، یادآور شد: فاصله زیادی بین الکترونیکی کردن تمام خدمات شهرداری وجود دارد و هنوز اعتمادی در بین مردم برای استفاده از این خدمات به وجود نیامده است.

کد مطلب: ۹۵۱۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عدم اعتماد مردم برای استفاده از خدمات الکترونیکی

مجتبی سبحانی ثابت اظهار داشت: فاصله زیادی بین الکترونیکی کردن تمام خدمات شهرداری وجود دارد و هنوز اعتمادی در بین مردم برای استفاده از این خدمات به وجود نیامده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم شفافیت را یکی از دلایل استقبال مردم از طرح‌های الکترونیکی خدمات ذکر کرد و گفت: باید اطلاعات پایه‌ای در این زمینه در دسترس مردم باشد و با استفاده از مکانیزم های تشویقی باید مردم را به استفاده از این خدمات الکترونیکی تشویق کنیم که در این زمینه نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتری احساس می‌شود.

زین‌العابدین قراچورلو عضو شورای شهر نیز در این زمینه اضافه کرد: اهداف شهر هوشمند سبب کاهش رفت‌وآمدهای سازمانی می‌شود ولی باید اعتمادسازی برای استفاده مردم از این خدمات فراهم شود.

احمدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر نیز با تأکید بر لزوم آموزش کاربران میز خدمت الکترونیکی، تصریح کرد: گزارش‌گیری لحظه‌ای، ایجاد اپلیکیشن موبایلی و افزایش ایمنی در کنار احراز هویت باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

امراللهی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم نیز خاطرنشان کرد: صدور کامل پروانه به صورت الکترونیکی شاید به این دوره شورا نرسد ولی می‌توان حداقل پرداخت‌ها شامل پرداخت عوارض خودرو و نوسازی در سیستم الکترونیکی عملیاتی شود تا مردم در این زمینه‌ها حضور فیزیکی نداشته باشند.

مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم در این زمینه، ابراز کرد: خدمات خوبی در زمینه الکترونیکی در شهر در حال انجام است که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر به مردم دارد ولی بسیاری از مردم عادت به حضور فیزیکی و مراجعه حضوری به شهرداری دارند که باید نیازهای آنان با خدمات الکترونیکی مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار