آغاز اجرای طرح نذر خون در اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل انتقال خون اردبیل از آغاز اجرای طرح نذر خون در طول ماه محرم دراین استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۹۰۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اجرای طرح نذر خون در اردبیل

شراره دژکام، مدیر کل انتقال خون اردبیل اظهارکرد: اهدا کنندگان خون و فرآورده‌های آن در طول ماه محرم تا پایان ماه صفر می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع انتقال خون در سراسر استان اردبیل نذر خون را ادا کنند.

او تصریح کرد: اداره کل انتقال استان در سال گذشته به همت اهدا کنندگان خون اقدام به جمع آوری ۴۰۵۴۰ واحد خون نموده است.

مدیر کل انتقال خون استان افزود: درسال ۹۷ این اداره کل تقریبا صدرصد نیازهای مراکز درمانی استان را تامین نموده ومیزان توزیع نیز بنابه درخواستها ۱۰۰ درصدبوده و حتی به شبکه خون رسانی ملی نیز کمکهای زیادی شده است.

دژکام گفت: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همچون پلاسما و پلاکت نیاز روزانه و همیشگی است، زیرا با گسترش مراکز خون و انکولوژی و افزایش مراکز جراحی قلب باز در مراکز پیوند اعضا نیاز به خون و فرآورده‌های آن افزایش یافته است.

او تصریح کرد: نیاز به خون، یک نیاز همیشگی است و به همین دلیل از مردم تقاضا داریم تا نذر خون خود را فقط اختصاص به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نکنند و این کار را می توانند تا اربعین حسینی ادامه دهند.

مدیر کل انتقال خون استان یادآورشد: در واقع اگر بخش عمده داوطلبان اهدای خون، در یک زمان واحد خون اهدا کنند، از یک سو مقدار خون اهدا شده بیش از نیاز مراکز درمانی بوده و بخشی از آن بلامصرف خواهد ماند و از سوی دیگر با توجه به اینکه این گروه از اهداکنندگان، تا سه ماه قادر به اهدای خون مجدد نخواهند بود، پس از سررسیدن تاریخ انقضای مصرف خون های اهدایی، تأمین خون مورد نیاز بیماران با مشکل مواجه خواهد شد.

دژکام از مردم شریف استان خواست تا با مراجعه به سامانه اینترنتی www.nobatdehi.ibto.ir اقدام به نوبت دهی برای اهدای خون خود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار