واکنش ابتکار به انتشار فیلم ازدواج کودک 9 ساله

تهران (پانا) - معاون امور زنان ریاست جمهوری به فیلم منتشر شده از ازدواج یک دختر بچه 9 ساله واکنش نشان داده و ابراز امیدواری کرد که این موضوع از جنبه فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۵۱۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
واکنش ابتکار به انتشار فیلم ازدواج کودک 9 ساله

معصومه ابتکار در جمع خبرنگاران در مورد فیلم منتشر شده از ازادواج یک کودک 9 ساله در استان کهکیلویه و بویر احمد اظهار کرد: «با مسئولان استان مکاتبه کردیم؛‌ گزارشی کامل دریافت کرده و درخواست رسیدگی دادیم. خوشبختانه مقامات استان هم ورود کردند و ظاهرا آن چیزی که خود قوه قضائیه اعلام کرده فعلا این حکم عقد باطل شده تا رسیدگی بیشتری انجام شود.»

او بیان کرد: «امیدورام این موضوع بیشتر از جنبه فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد که کودکان اجازه داشته باشند کودکی خود را با بازی، شادی و نشاط و آنچه به بلوغ جسمی، روحی و روانی بچه‌ها کمک می‌کند طی کنند و ازدواج و همسری موضوعی است که در یک سن منطقی که واقعا بلوغ اتفاق افتاده می‌تواند بسیار معنادار و اتفاق خوبی باشد.»

معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: «امروز گزارشی ارائه دادیم از انتصاب مدیران زن در دولت دوازدهم و روند دوساله انتصاب مدیران زن را با آماری که از بین دستگاه‌های دولتی گرفته بودیم در سه ردیف مدیران پایه، مدیران میانی و مدیران عالی اعلام کردیم.»

او بیان کرد: «روند رشد انتصاب مدیران زن در دولت دوزادهم تا امروز حدود 36.7 درصد است. ما از 13.6 به 18.6 رسیدیم و از نظر درصد مدیران زن (اگر نیمه راه را 15درصد حساب کنیم) تا به 30 درصد برسیم، نیمه راه را رد کردیم و برای نیمه دیگر نیاز به شتاب بیشتری داریم.»

ابتکار یادآور دشد: «مدیران عالی از حدود 30 نفر از ابتدای دولت دوازدهم تا الان به 67 نفر رسیده‌اند که خیلی از آنها همتراز معاون وزیر و معاون وزیر هستند و در واقع ما الان تقریبا حدود 5.5 درصد مدیر عالی در دولت داریم.»

این مقام مسئول تصریح کرد: «امیدواریم این روند کماکان ادامه پیدا کند و بیشترین انتصابات را طبعا با توجه به استان‌ها و استانداری‌ها در وزارت کشور و مجموعه استان‌ها داریم و انتصابات خوبی در استان‌ها صورت گرفته؛ فکر میکنم 8 معاون استاندار، تعدادی فرماندار و بخش دار و مدیران کل در استان‌ها منصوب شده‌اند.»

او همچنین خاطرنشان کرد: «ما استان‌ها را رده‌بندی کرده‌ایم و فکر می‌کنم استان هرمزگان از نظر درصد انتصاب مدیران زن با 18.6 درصد رتبه اول را دارد. حدود 7 دستگاه‌ و حدود 8 تا 9 استان‌ به وضعیت مطلوب رسیدند. نیمی از آنها شاخص 30 درصد را کسب کردند و به بالای 15درصد رسیدند. ادامه این روند و شتاب دوسال آینده باید بیشتر باشد اما انتصابات مدیران زن در دولت دوزادهم یک روند قابل قبولی و مثتی دارد.‎»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار