استاندار: توسعه زیرساخت‌های روستایی در آذربایجان‌غربی نیازمند اعتبارات ویژه است

ارومیه(پانا)- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: جبران کمبودها در بخش زیرساخت‌های توسعه روستایی استان نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه از سوی دولت است.

کد مطلب: ۹۵۱۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد
استاندار: توسعه زیرساخت‌های روستایی در آذربایجان‌غربی نیازمند اعتبارات ویژه است

محمدمهدی شهریاری در دیدار با معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ضمن تشریح جهش رخ داده در توسعه روستایی استان طی دولت تدبیر و امید، بیان کرد: انتظار می‌رود برای رسیدن برخی شاخص‌های توسعه روستایی استان به میانگین کشوری از جمله در بحث راه‌های روستایی، اعتبارات با نگاهی عادلانه توزیع شود.
معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: لایحه دهیاری‌ها حدود سه هفته پیش و پس از گذشت ۱۰ سال از مناقشه‌هایی که با برخی دستگاه‌ها وجود داشت سرانجام با دستور وزیر کشور به دولت فرستاده شد و امیدواریم با کمترین تغییرات ابلاغ شود.


«سعیدرضا جندقیان» همچنین از افزایش حدود ۷۰ درصدی بودجه دهیاری‌ها در سال ۹۸ خبر داد و گفت: بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ۹۶، حدود چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۷ به ٢ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و در سال جاری نیز حدود ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده و تقریباً ٢ برابر شده است.


وی گفت: بودجه شهرداری‌ها چیزی حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است اما بودجه دهیاری‌ها در پایان سال ١٣٩۶ شمسی، تنها چهار هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان بود.
وی افزود: تلاش برای پیگیری و رسیدگی به مطالبه‌های دهیاران در حوزه حقوق و مزایا، امنیت شغلی و تدوین آئین‌نامه شرایط استخدامی، درجه‌بندی و افزایش اعتبارات دهیاری‌ها در دستور کار قرار دارد.


وی تاکید کرد: در همین راستا مشکل آئین‌نامه استخدامی و اجرایی دهیاری‌ها حل و دستورالعمل حقوق و مزایا دهیاری‌ها نیز اصلاح می‌شود.
با همه اقدامات انجام شده، جای کار بسیاری در راستای توسعه روستاها در آذربایجان‌غربی وجود دارد که امیدها برای برداشتن گام‌های بلند در این خصوص بسیار زیاد بوده و آینده‌ای روشن برای روستاها در سایه این فعالیت‌ها ترسیم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار