کشف 235دستگاه ماینراستخراج بیت کوین درورامین

ورامین (پانا) - رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین از کشف یک مزرعه استخراج بیت کوین همراه با ۲۳۵ دستگاه ماینرخبرداد.

کد مطلب: ۹۵۱۷۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف 235دستگاه ماینراستخراج بیت کوین درورامین

مسلم حاجی مزدرانی در این رابطه اظهار داشت: عوامل شرکت توزیع برق شهرستان ورامین با بررسی وضعیت مصرف برق در مناطق مختلف شهرستان، موفق به شناسایی و کشف یک مزرعه استخراج پول مجازی (بیت کوین) شدند.

او در ادامه افزود: این مزرعه در ابتدای مسیر شهر جوادآباد فعالیت می کرد و روزانه ۹۰۰ آمپر جریان برق به اندازه مصرف سی منزل مسکونی، برق مصرف می کردوبرق این مرکز، پس از کشف دستگاه‌های ماینر قطع شدو برای متصدی آن پرونده تخلف تشکیل گردید.

حاجی مزدرانی تصریح کرد: تیرماه امسال نیز چهارده مزرعه بیت کوین درشهرستان ورامین کشف شد وبزرگترین این مزارع که در سطح استان تهران کشف شده، مربوط به یک مرکز فعال در شهرک صنعتی سالاریه است که در آن بیش از یک هزار و ۱۳۴ دستگاه ماینرکشف گردید.

رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: این مرکز روزانه ۸۰۰ کیلووات برق با تعرفه صنعتی مصرف می کرد که در مقایسه، این میزان با مصرف برق روزانه یک هزار و دویست واحد مسکونی برابری می کرد.

مزدرانی بیان داشت: برق این مرکز، پس از کشف دستگاه های ماینر قطع شده و برای متصدی آن جریمه ای بالغ بر ۹ میلیارد و هفتصد و هفتاد میلیون ریال صادر شد.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سالهای اخیر دستگاه‌هایی مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار