افتخار آفرینی نوجوان پاسارگادی در پنجمین دوره رقابتهای منجمان آماتور ایران

پاسارگاد (پانا) - در پنجمین دوره از رقابتهای جامع منجمان آماتورایران استارت کاپ کشور ، حسین شکری از شهرستان پاسارگاد برای فارس افتخار آفرید.

کد مطلب: ۹۵۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد

وی به همراه دونفر دیگر از منجمان شهرستان پاسارگاد به عنوان تیم منجمان استان فارس دراین رقابت حضور یافتند.

علی اصغر کبیری مربی و موسس انجمن نجوم شهرستان پاسارگاد در گفتگویی کوتاه گفت: شرکت‌کنندگان دراین رقابت ، ارزنده ترین منجمان آماتور کشورهستند که در این رقابت سخت بایستی قادر به رصد کم نورترین اجرام آسمان با تلسکوپ باشند ،همچنین بتوانند به سوالات شفاهی وکتبی در بخش شناخت آسمان وگزارش نویسی پاسخ دهند.

وی افزود: رقابت منجمان آماتور ایران به مدت دو روز در روزهای 7 و8 شهریورماه جاری با حضور 60 نفر از دیگر منجمان کشور در قصر بهرام پارک ملی کویرایران در استان سمنان برگزار شد. که دراین رقابت حسین شکری از شهرستان پاسارگادبرای اولین بار طی 5 سال گذشته توانست برای استان فارس مقام سومی این رقابت را از آن خود کند.

به گفته کبیری منجمانی که دراین دوره از رقابتها حائز رتبه می شوند راه هموارتری برای صعود به المپیادهای کشوری وجهانی دارند و باید گفت حسین شکری با کسب رتبه سومی این مسابقات هفتاددردصداز مسیر ورود به المپیاد نجوم کشوری را پیموده است.

سعادت شهر،مرکز شهرستان پاسارگاد در زمینه نجوم شهرت جهانی دارد و همه ساله گروههای مختلف نجومی از مناطق مختلف ایران و جهان به این شهرستان سفر می‌کنند و با گروه منجمان شهرستان پاسارگاد به رصد اجرام آسمانی می پردازند. انجمن نجوم شهرستان پاسارگاد تاکنون همایش های متعددی با حضور منجمانی از داخل وخارج از کشوردر شهر برگزار کرده است به گونه ای که در مجلات نجومی خارج از کشوربرگزاری همایشهای شهرستان پاسارگادمنتشر شده و علی اصغر کبیری موسس انجمن نجوم شهرستان پاسارگاد به خاطر ترویج علم نجوم در سالهای قبل در بین چندین کشور جهان برنده جایزه انجمن نجوم پاسفیک آمریکا شد.

خبرنگار: زینب سعیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار