استاندار سیستان و بلوچستان : به دنبال جمع آوری گاندو‌ها و بردن آنها به منطقه حفاظت شده پرورشی هستیم

زاهدان (پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد موضوع جمع آوری تمساح پوزه کوتاه(گاندو‌ها) به منطقه حفاظت شده پرورشی با همکاری سازمان محیط زیست در دست انجام است و می‌توان آنها را در محوطه اصلی سد نیز نگهداری کرد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
استاندار سیستان و بلوچستان : به دنبال جمع آوری گاندو‌ها و بردن آنها به منطقه حفاظت شده پرورشی هستیم

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اتفاقات اخیری که به خاطر حمله تمساح پوزه کوتاه بومی استان "گاندو" برای برخی ساکنان جنوب استان رخ داده است، اظهار کرد: بنا به گفته مردم محلی تا کنون حمله گاندوها به مردم که موجب مصدومیت افراد شده باشد، دیده نشده است.

او ادامه داد: مردم این منطقه علاقه فراوانی به گاندو دارند و آن‌ها را برکت این منطقه می‌دانند و با وجود اینکه دست بچه‌ای را قطع کرده به سمت اش سنگ هم پرتاب نکرده و نمی‌کنند.

استاندار با بیان اینکه موضوع جمع آوری گاندو‌ها در منطقه حفاظت شده پرورشی با همکاری سازمان محیط زیست در دست انجام است و می‌توان آنها را در محوطه اصلی سد نگهداری کرد، افزود: اقدامات مربوط به تامین آب در روستا‌ها را نیز به طور جد در دست انجام داریم تا شاهد بروز چنین اتفاقات تلخی در آینده نباشیم.

موهبتی گفت: وقتی که سیل می‌آید گاندو‌ها را با خود به برکه‌های پایین دست منتقل می‌کند؛ لذا در حال برنامه ریزی هستیم تا با فرهنگسازی و با کمک مردم و سازمان‌های مردمی از تکرار اینگونه حوادث پیشگیری کنیم.

شایان ذکر است زیستگاه گاندو(تمساح پوزه کوتاه) ایرانی بیشتر در محدوده شهرستان‌های چابهار، سرباز و بخش‌هایی از شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار