رادیو نمایش آیین نمایشی تعزیه را در مجلس شبیه دسته بندی و معرفی می کند

تهران(پانا) - برای نخستین بار در رسانه ، رادیو نمایش به صورت دسته بندی شده و دقیق در برنامه رادیویی مجلس شبیه به آیین نمایشی تعزیه می پردازد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
رادیو نمایش آیین نمایشی تعزیه را در مجلس شبیه دسته بندی و معرفی می کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، ساجد قدوسیان تهیه کننده برنامه رادیویی مجلس شبیه ضمن اعلام این مطلب گفت: متن این برنامه را بر اساس پژوهش هنری که درباره تعزیه انجام داده ام نوشته ام و سابقه این پژوهش به پایان نامه دانشگاهی ام که درباره جایگاه تعزیه در عرصه هنرهای نمایشی است بر می گردد .

قدوسیان خاطرنشان کرد : در مجلس شبیه سعی کردیم تمام جزییات هنری تعزیه مثل چگونگی پیدایش و شکل گیری تعزیه، چگونگی کاربرد و کارکرد موسیقی تعزیه به صورت مجزا ، معرفی مجالس غریب ، ظرفیت های نمایشی تعزیه در دوره های مختلف ، بررسی اصطلاحات مورد استفاده در تعزیه و تفاوت تعزیه با تراژدی های یونان ، تعریف تعزیه و ارکان اصلی آن ، ساختار و ساختمان تعزیه ، اشخاص بازی در تعزیه و بسیاری مسائل دیگر پیرامون تعزیه را پوشش دهیم.

قدوسیان ادامه داد : به دلیل آن که اجرای تعزیه در نقاط مختلف ایران متولی مشخصی ندارد ، حاشیه آن از اصل ماجرا پررنگ تر شده است تا جایی که مخاطب درک درستی از آن ندارد و به همین دلیل در مجلس شبیه رادیو نمایش سعی کردیم تا آن را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

تهیه کننده و سردبیر مجلس شبیه در پایان گفت : در این برنامه تعزیه های یکی از گروه های تعزیه تهران ، به شیوه ای جدید تنظیم رادیویی و کارگردانی شده که برای عاشقان امام حسین "ع" پخش خواهد شد .

گفتنی است برنامه رادیویی " مجلس شبیه " به تهیه کنندگی ، پژوهشگری ، نویسندگی و سردبیری : ساجد قدوسیان، اجرای :ایوب آقاخانی ، کارشناسی : دکتر محمد حسین ناصربخت ، روایت : فاطمه آل عباس و صدابرداری مجید آینه هر شب ساعت 21:00 از رادیو نمایش پخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار