معاون وزیر راه خبر داد

ورود ۹۷۴ دستگاه ناوگان به شبکه ریلی تا پایان سال ۹۹

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت راه آهن از خرید ۹۷۴ دستگاه انواع دستگاه ریلی تا پایان سال آینده با استفاده از ظرفیت‌های مختلف قانونی خبر داد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ورود ۹۷۴ دستگاه ناوگان به شبکه ریلی تا پایان سال ۹۹

سعید رسولی در مراسم رونمایی از ۲۱۳ دستگاه ناوگان ریلی با استفاده از ظرفیت تولید داخل گفت: پیش‌بینی می‌شود در راستای امضای تفاهم‌نامه وزارت راه با سازمان برنامه و بودجه، تا پایان سال آینده ۹۷۴ دستگاه انواع ناوگان با استفاده از ۵ ظرفیت منابع داخلی شرکت‌های ریلی، تبصره ۱۸ قانون بودجه، ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی در داخل تولید شود.

وی ادامه داد: معاونت تأمین سرمایه شرکت راه آهن سبد منابع مالی تولید ناوگان را تهیه کرده که یکی از آنها تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ است که در قانون بودجه امسال نیز تمدید شد و می‌توانیم از این ظرفیت برای تأمین مالی تهیه ناوگان ریلی در سال‌های آینده استفاده کنیم.

مدیرعامل راه آهن یادآور شد: از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید نیز ۲۲ پروژه تأمین ناوگان ریلی تصویب شده که شامل خرید ۳۷۹۱ دستگاه انواع واگن به ارزش ۲۲ هزار میلیارد تومان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از محل بازار سرمایه دو پروژه تأمین مالی ناوگان به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

معاون وزیر راه به ظرفیت صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی ناوگان ریلی اشاره و اضافه کرد: قرار است تا پایان امسال ۳۰ دستگاه لوکوموتیو، ۲۵۵ دستگاه واگن باری و ۳۷ دستگاه واگن مسافری به ناوگان ریلی اضافه شود، ۱۸۴ دستگاه واگن بالای ۳۰ سال نیز نوسازی و بازسازی کامل خواهد شد.

رسولی تاکید کرد: متوسط عمر ناوگان ریلی متوسط ۲۴ سال است که با ورود ناوگان جدید میانگین عمر کاهش خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار