۵۰ گروه بازرسی بازار نوشت‌افزار و اقلام مدارس را رصد می‌کند

ارومیه(پانا)- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰ گروه سه تا چهار نفره بازرسی از بازرسان این سازمان در سراسر استان بازار نوشت‌افزار و اقلام مورد نیاز مدارس را رصد و کنترل می‌کند تا تخلفی در این زمینه وجود نداشته‌باشد.

کد مطلب: ۹۵۱۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ گروه بازرسی بازار نوشت‌افزار و اقلام مدارس را رصد می‌کند

علیرضا محمودی اظهار داشت: اجرای طرح تشدید بازرس ویژه بازگشایی مدارس را از ۱۰ شهریور جاری آغاز می‌شود و تا ۱۰ مهر امسال ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: همچنین بازرسان این سازمان در نمایشگاه فروش پاییزه که در محل نمایشگاه‌های ارومیه برگزار می‌شود، حضور دارند و به صورت مستمر غرفه‌های این نمایشگاه را رصد می‌کنند.

وی بیان کرد: شهروندان هرگونه تخلف مغازه‌داران سطح شهر و غرفه‌داران حاضر در نمایشگاه پاییزه را اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی و دیگر تخلفات صنفی را به بازرسان گزارش دهند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان درج برچسب قیمت روی تمام کالاها الزامی است و باید همه فروشندگان این امر را رعایت کرده و قیمت کالا را در محل قابل رویت مشتری قرار دهند.

محمودی با اشاره به برخورد جدی با واحدهای امتناع کننده از این امر، گفت: خودداری از نصب برچسب قیمت روی کالا سبب اصلی گران‌فروشی در بازار است.

وی بیان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار به صورت شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۴ نظارت و بازرسی ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها و استان تماس بگیرند.

وی اظهار داشت: این سامانه جهت دریافت هرگونه گزارش گران‌فروشی، احتکار، کم فروشی و هرگونه تخلفات صنفی در خدمت عموم شهروندان است.

رسیدگی به قیمت‌ها و بازرسی از واحدهای صنفی در طول سال از وظایف سازمان صنعت و معدن وتعزیرات حکومتی است.

۱۰۳ هزار و ۳۹۱ واحد دارای پروانه در این استان فعالیت می‌کند؛ ۲۰ هزار و ۵۶۷ مورد از اصناف فعال در بخش تولیدی، ۴۹ هزار و ۹۷۱ واحد در بخش توزیعی، ۱۳ هزار و ۶۴۹ واحد در بخش خدماتی و ۱۹ هزار و ۱۹۷ واحد نیز در بخش خدماتی فنی فعالیت می‌کنند.

چهار درصد از واحدهای صنفی کشور در این استان قرار دارد.

این تعداد واحد پروانه‌دار در قالب ۱۷ اتاق اصناف و ۲۳۵ اتحادیه صنفی فعالیت می‌کند که از ابتدای امسال ۱۹ انتخابات در اتحادیه‌های صنفی آذربایجان‌غربی برگزار شده‌است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار